OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du som kan sätta strategier och brinner för Social Media Marketing! Mediagymnasiet söker en Social Media Manager på deltid som vill ta deras sociala medier till nya nivåer! Du kommer att röra dig i en entreprenöriell miljö där du får vara med på Mediagymnasiets fortsatt ambitiösa tillväxtresa och ansvara för både det operativa och strategiska arbetet med att bygga upp varumärket på sociala medier.
OM MEDIAGYMNASIET
Mediagymnasiet erbjuder kvalificerade och framtidsinriktade utbildningar inom Estetiska programmet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Teknikprogrammet. De strävar efter att förbereda deras elever på en digital framtid och arbetar med digitala lösningar för att det ska gynna elevernas kunskapsutveckling och förenkla både deras och lärarnas vardag. I tjänsten som Social Media Manager kommer du att arbeta mot Idrottsgymnasiet Nacka som har cirka 350 elever och 35 medarbetare och är beläget i Nacka Strand, Stockholm.
DU ERBJUDS
Att vara med och skapa en identitet för idrottsskolorna och Mediagymnasiet Varierande arbetstider där du kommer att arbeta dagtid men eventuellt också kvällstid Utvecklingsmöjligheter med potential att bli ett långsiktigt samarbete
OM ROLLEN
Som Social Media Manager kommer du att vara en del av marknadsteamet och rapportera till bolagets marknadschef. Du kommer att ansvara för både det strategiska och operativa arbetet kring sociala medier. Du ser till att skapa och publicera content, annonser och innehåll som når ut till målgruppen och ökar engagemanget, så väl på de egna kanalerna som på köpt utrymme. Du kommer även att ansvara för att skapa den årliga digitala kampanjen som publiceras i samband med gymnasiemässan i november. I rollen som Social Media Manager kommer du främst att arbeta på plats för att skapa och publicera content.
VI TROR ATT DU HAR
Erfarenhet av de populäraste sociala medierna - Instagram, Facebook, TikTok och Snapchat.
Erfarenhet av att skapa och analysera kampanjer
Kunskaper i både det strategiska och operativa arbetet kring sociala medier
Förståelse för målgruppen och trender
Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
ÖVRIGT
Start: September
Slut: Mitten av februari
Omfattning: Vid behov, minst en dag/vecka med möjlighet att bli mer under hösten
Placering: Stockholm, med viss flexibilitet
Hemsida: mediagymnasiet.se
SÅ SÖKER DU
Steg 1. Skapa en profil för dig själv eller ditt team/byrå
Steg 2. Ansök och berätta varför just du ska få detta gig.
Steg 3. Träffa oss och övertyga oss.
Steg 4. Träffa kund och övertyga denne.
Steg 5. Börja gigga med oss och kund.
Steg 6. Fakturera eller få lön via oss.
Steg 7. Din personliga konsultchef är med dig hela tiden.
OM GIGSTR
Vi på Gigstr representerar och förmedlar frilansare, team och byråer inom marknadsföring, design och digital tillväxt. Några av Sveriges största företag använder Gigstr för att växa sina företag och varumärken.