OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej digitala stjärna! Vi letar efter dig som vill ta ansvar för Amendos sociala medier och bygga vidare på vår digitala närvaro. Älskar du att skriva, skapa och analysera innehåll och vill utvecklas inom digital marknadsföring? Då vill vi att du slår dig ner i första bästa soliga glänta och skickar in en ansökan.
Arbetsbeskrivning
I rollen som social media manager kommer du att få stort ansvar och inflytande över Amendos sociala medier och digitala kanaler. Du kommer bland annat att:
• Ansvara för kampanjer i våra sociala medier - från planering till utförande och uppföljning.
• Skriva och skapa innehåll i form av artiklar, filmer, bilder, annonser med mera att använda i våra digitala kanaler.
• Vara med och utveckla Amendos digitala strategi i enlighet med våra affärsmål.
• Driva olika projekt relaterade till våra marknadsaktiviteter online.
• Hjälpa till att driva och följa upp trafik till Amendos hemsida.
Dina dagar kantas av flera parallella projekt, snabba puckar, snälla kollegor, nya följare, gott kaffe och en och annan mjukglass. Vi är idag en liten (men naggande god) marknadsavdelning, och då detta är en ny tjänst hos oss kommer du ha stora möjligheter att själv forma rollen.
Kvalifikationer och egenskaper
Kanske är du nyexaminerad inom digital marknadsföring, kommunikation eller liknande, eller har jobbat något år som webbkommunikatör, content producer eller med sociala medier. Du älskar digitala trender och allt som händer online! Du är duktig på att skriva och att engagera din målgrupp, har känsla för färg och form och en analytisk förmåga att kunna följa upp och utvärdera ditt arbete.
Har du erfarenhet av SEO, Google Analytics och/eller Wordpress är det meriterande, likaså Photoshop, InDesign och Illustrator.
Men allra, allra viktigast är att du har en stor vilja att lära, gillar att samarbeta med människor och en känsla för vad som fungerar i det digitala klimatet. Kreativiteten och kunskapen kommer på köpet.
Du behärskar svenska och engelska felfritt och har inga problem med att sätta dig in i digitala verktyg och system.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige.
På kontoret i Stockholm får du 35 glada, ambitiösa och professionella kollegor med stor drivkraft! Vi gillar människor, nöjda kunder, affärer, spontana skratt, nya idéer, goda frukostar, att umgås, träna, hållbarhet, jämlikhet, måndagar och fredagar och allt däremellan. Du får gärna tycka om andra saker (och med fördel dra med oss andra) men vi hoppas att du delar vår värdegrund om respekt och affärsmässighet.
Frågor och kontakt
Vi vill gärna att du ska komma och jobba hos oss! Sök tjänsten på www.amendo.se så snart som möjligt. Har du några funderingar är du välkommen att kontakta annaa.althin@amendo.se. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg
Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson
Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman
Anna Jacobsson
Alexandra Emilsson