OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Social Media Manager på COWI kommer du vara en stor del av den utvecklings- och förändringsfas de genomgår. Med ditt starka driv och öga för nyhetsvinklar kommer du skapa engagerande content och nyheter i de olika kanalerna. Du kommer att arbeta med sociala mediakampanjer i syfte att öka varumärkeskännedomen och utveckla nya contentformat för att nå ut till rätt målgrupp. Rollen innefattar både strategiskt och operativt arbete där du har chansen att vara med och utforma din roll. Du kommer även ges möjlighet att arbeta i en internationell kontext genom samarbete med kollegor runt om i Europa.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa innehåll för webb och sociala medier som engagerar och ökar varumärkeskännedomen i valda målgrupper.
Ansvara för innehållsplanering och redaktionell plan för sociala medier
Följa upp, utvärdera och utveckla närvaron och innehållet i kanalerna
Ansvara för innehållsstrategin för sociala medier
Arbeta med digitala kampanjer rörande Employer Branding, rekrytering och ökad varumärkeskännedom
Köp i sociala medier (paid social) för att nå ut till rätt målgrupper
Vid behov agera kravställare mot externa leverantörer
Vem är du?
Vi söker dig med ett brinnande samhällsengagemang som har stor kompetens inom sociala medier och utvecklingsarbete. Du har ett stort intresse för människor och har lätt för att bygga relationer. Din förmåga att anpassa kommunikationen efter målgruppen gör att du lätt når ut med ditt budskap till andra. Med en optimistisk syn på din omvärld ser du möjligheter i stället för problem och drivs av att utmanas och få utlopp för din kreativitet. Sociala plattformar är i ständig utveckling och det konstanta lärandet är något du trivs bra med och strävar efter. För att trivas i rollen bör du också vara en team-player som värderar ett gott samarbete och kunskapsutbyte med dina kollegor.
Vi ser gärna att du har:
3 års erfarenhet av att skapa innehåll för digitala kanaler och sociala medier.
Mycket god förmåga som skribent och kan skapa innehåll utifrån komplexa ämnen.
Kunskap om att utveckla strategier och innehåll i digitala kanaler.
En god förmåga att skapa struktur och förstå data från digitala kanaler
Erfarenhet och kunskap om att bygga målgrupper och hantera köp i sociala medier (paid social)
Kunskaper i bildredigering i t.ex. Adobe Photoshop
Examen inom journalistik eller media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande relevant examen.
Om COWI
COWI är ett ledande teknikkonsultföretag som tillsammans med våra kunder skapar morgondagens hållbara samhällen. Vi verkar inom områden som infrastruktur, bygg & fastighet, industri, miljö, grön omställning och projektledning. Inom 3–5 år ska hundra procent av våra intäkter komma från projekt som flyttar våra kunder i hållbar riktning. Vi säger också nej till att arbeta med projekt som handlar om fossila bränslen.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få svara på några frågor och om du går vidare får du genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se
Vi ser fram emot att höra från dig!