OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ansvara för leveranser i sociala medier, copywriting, engagemang och kommunikationen med Community och kunder? Vill du utvecklas i ett spännande och föränderligt affärslandskap? En spännande roll väntar! Fortsätt gärna läsa!
Om tjänsten
Vi söker en Social Media Manager till vår kund, ett framgångsrikt och snabbväxande elbilsföretag. Rollen är en del av ett team av operativa samhällschefer där lagarbete är nyckeln till framgång. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Social Media Manager har du det övergripande ansvaret att skriva och publicera kommunikation i företagets globala sociala mediekanaler samt Community. Rollen innebär att säkra att kommunikationen till kunder och följare görs på ett passande och unikt sätt, att säkra tonalitet och varumärkesidentitet samtidigt som fakta blir rätt.
Detta involverar exempelvis:
Övergripande ansvar för att hantera inkommande kommunikation från existerande kunder, potentiella kunder, följare, branschproffs och journalister via sociala medier
Skapa svar som engagerar och kopplar till målgruppen
Använda verktyg för hantering av sociala medier
Hålla dig uppdaterad med information och samarbeta nära med andra team
Arbeta nära med Community Management Specialists och Operational Community
Arbeta med informationsflöden och underhålla svarsmatriser och databaser
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en kreativ person med förmåga att tänka utanför ramarna. Du är ambitiös, arbetsam och du anpassar dig snabbt till ny information. Vi ser att du kan arbeta under press, besitter en stark problemlösningsförmåga och ett analytiskt tänk. Vidare hoppas vi att du som person brinner för underhållning, sociala medier och processen att skapa tillväxt.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan på engelska så snart som möjligt!
Kvalifikationer:
Kandidatexamen inom kommunikation/marknadsföring eller relevant område
Minst 1 års erfarenhet från liknande arbete
Väl erfaren inom sociala mediekanaler
Förstår vikten av sociala medier och onlinekommunikation för varumärken
Kunskap om online marknadsföring och marknadsföringskanaler
Flytande i engelska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenheter av skrivande i sociala medier, copywriting, kundtjänst, fordonsindustri eller andra tekniska områden uppskattas
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag till 2024-03-01. Start 2023-03-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra gudmundsson, du når henne via sandra.gudmundsson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33705 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.