OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start 1 december 2020 och som beräknas pågå i 12 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret i Solna.
Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Arbetsuppgifter:
Rollen som Social Media Manager innebär att du kommer hantera det sociala mediehanteringen åt den svenska ledningschefen (LinkedIn och Twitter) och LinkedIn Sverige. Hantera sociala mediekanaler inom depression @DepressionFokusMät och presentera resultat av sociala mediekommunikationsinsatser och ge rekommendationer för förbättringar. Designa marknadsföringsstrategier för innehåll och sätta kortsiktiga mål. Utveckla en redaktionell agenda för sociala medier samt företagets kommunikation och säkerställa redaktionens samordning och anpassning. Se till att lagar och lokala bestämmelser följs (t.ex. upphovsrätt och dataskydd). Bidra aktivt till mätning och övervakning av olika kommunikationsverktyg och kanaler. Stötta Sr Communication Manager med externa kommunikationsuppgifter. Uppdraget går ut på att förbättra externa sociala mediekanaler på ett kommunikativt sätt.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har examen i Marknad och Kommunikation samt minst 1-2 års erfarenhet från en liknande roll, gärna erfarenhet av journalistik. Du har erfarenhet av sociala medier samt inom Social media kommunikation. Du har mycket god kunskap av Microsoft Office, speciellt Photoshop. Kunskap om sociala medier, HTML & innehållshanteringssystem. Förutom svenska så används engelska dagligen på hög nivå och därmed ser vi att du är flytande i engelska tal och skrift.
Som person är du flexibel och effektiv samt har ett självkritiskt tänkande. Bevisad förmåga att leverera högkvalitativt. Mycket god skriftlig kommunikation till korta tidsfrister. För att klara rollen krävs det hög uppmärksamhet på detaljer. Du ska arbeta proaktivt, inte vara rädd för att utmana hur saker för närvarande görs och för att få ett eget perspektiv.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg