Social media manager till Vård och omsorg företag

Social media manager till Vård och omsorg företag

Arbetsbeskrivning

Social Media Manager
Som Social Media Manager har du huvudansvaret för företagets sociala medier. Din huvuduppgift är att öka företagets synlighet och närvaro på alla stora sociala medier (TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn och YouTube) samt generera nya leads och nya kunder genom olika aktiviteter.
Nedan listas några viktiga uppgifter för rollen:
Skapa en marknadsplan för företagets sociala medier utifrån affärsmål
Skapa intressant och engagerande content för samtliga sociala plattformar genom text, bild, videos och kampanjer för maximal organisk spridning samt för att öka företagets synlighet
Skapa, följa upp och utvärdera sponsrade kampanjer med geografisk inriktning (både rikstäckande och lokalt) i samtliga stora sociala medier
Ingå partnerskap och samarbeten med influencers som når ut till företagets målgrupp
Kontinuerligt mäta, följa upp och utvärdera samtliga aktiviteter på sociala kanaler för att optimera framtida aktiviteter för bästa resultat

För att kunna leva upp till förväntningarna på rollen som social media manager på Vård24 & Dv center så är det viktigt att du:
Kontinuerligt håller dig uppdaterad på de senaste trenderna inom sociala medier och håller kunskaperna färska inom de relevanta verktygen
Är expert på kommunikation genom sociala kanaler och vet hur man bäst kommunicerar med publiken. Att lyssna, besvara kommentarer och uppmuntra till engagemang i alla sociala kanaler är viktiga delar för att få företagets varumärke att lysa
Är kreativ och kan skapa intressant content som egengagerar med hjälp av text, bilder och videos i sociala kanaler
Kan analysera data och utifrån resultat utvärdera och optimera olika aktiviteter.
Har en hög organisatorisk förmåga. Hantering av stora mängder content på fler olika plattformar kräver att man har koll på vad man har gjort, vad som ska göras och vad som eventuellt effektiviserar arbetet genom t.ex. schemalagda inlägg

Minimikrav:
Minst 1-2 års professionell erfarenhet av marknadsföring i sociala medier
Mycket goda kunskaper inom leadsgenerering via sociala
Mycket goda kunskaper inom content creation för sociala medier (digital grafisk design)
Mycket goda kunskaper inom annonseringsverktygen på de olika sociala plattformarna samt andra verktyg som effektiviserar och automatiserar arbetet
Mycket god analytisk förmåga i syfte att utvärdera och förbättra kampanjer

Meriterande är:
Goda kunskaper inom fotografering, bildbehandling, videografi och redigering.
Goda kunskaper inom digital marknadsföring
Goda kunskaper inom SEO
Erfarenhet av professionell copywriting
Erfarenhet av bostads/finans/mäklar-branschen
Relevant utbildning

Om tjänsten:
Vi har kontor i Stockholm, men möjlighet finns att utföra på distans. Möten och rapportering sker i sådant fall digitalt.
Tjänsten är initialt en deltidstjänst med 25 timmars arbetstid per månad, med möjlighet till upptrappning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hormar Coaching & Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Postadress

RINKEBYSTRÅKET 110
SPÅNGA, 16372

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024