OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Ligger du vaken om nätterna och grubblar över hur Instagrams algoritm fungerar? Är du trött på att ständigt se perfekta bilder på recept (som du aldrig kommer kunna laga för du äger ingen mandolin) från alla dagligvaruhandels konton.
Vill du skapa social content som på riktigt resonerar med målgruppen?
Då tycker jag att du ska läsa vidare, detta kan vara ett jobb för dig!
Din roll
I rollen som Sociala Media Manager arbetar du med att skapa och planera content och kampanjer. Du arbetar nära hela vår kommersiella avdelning för att, genom content på sociala medier, driva engagemang och skapa en ökad varumärkeskännedom.
Du är även kravställare mot våra byråpartners och säkrar att vi strategiskt nyttjar sociala medier på bästa sätt. Du deltar i planering, utförande och utvärdering av kampanjer (organiskt & köpt) i sociala kanaler och arbetar proaktivt för att öka effekten av Lidl´s digitala närvaro. I rollen ingår bland annat:
• Ansvarig för vår Social strategi.
• Planera, publicera och löpande optimera innehåll med god framförhållning.
• Löpande följa upp och analysera aktivitet och engagemang.
• Community management - skapa engagerade följare.
• Hålla dig uppdaterad på trender för att ständigt ligga i framkant med det innehåll vi skapar.
• Säkerställa en bra dialog mellan olika avdelningar för att kunna skapa det bästa innehållet.
• Stärka Lidl´s varumärke och kännedom på sociala medier.
Du ingår i Online-teamet på Marknadsavdelningen och har ett nära samarbete med hela marknadsavdelning. Du rapporterar till Teamchefen för Digital Marketing & Social Media.
Din profil
Vi söker en kommunikativ, engagerad och proaktiv person. Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med gedigen erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk med content på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl.
• Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring.
• 3-4 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala kanaler, gärna från contentbyrå eller marknadsavdelning.
• Du är kreativ, kommunikativ, social och strukturerad.
• Du är vass på att fånga upp snackisar och trender
• Du är ansvarstagande och initiativrik, och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
• Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån målgruppen.
• Goda kunskaper i Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager.
• Kunskaper i Emplifi samt Google analytics är meriterande
• Du är en vass kommunikatör och en kreativ tänkare med ett öga för det visuella.
• Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift (tyska språkkunskaper är meriterande).
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
o Gå in via länken ”ansök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV
Tjänsten är ett vikariat. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 22 februari 2023
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!