OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och ta oss till nästa nivå? Vi letar efter en stjärna som brinner för sociala medier och digital marknadsföring!
Vilka är Folkspel?
Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, det svenska föreningslivet, via 72 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar.
Vi är 155 anställda med en årsomsättning på 1,5 miljarder kronor. Vårt uppdrag är att via våra produkter (Bingolotto och Sverigelotten med flera) erbjuda en möjlighet för Sveriges föreningar att tjäna pengar. Vi är övertygade om att svenskt föreningsliv gör Sverige bättre. För alla. Genom åren har Folkspels produkter genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.
Vad blir din uppgift hos oss
Dina arbetsuppgifter består främst i att utveckla våra sociala kanaler och ta dom till nästa nivå.
Du ansvarar för att skapa engagerande och nytänkande innehåll för Folkspel och Årets Eldsjäl som ökar interaktionen med våra följare. Dessutom bidrar du till att skapa säljande annonser under varumärket Folkspel och Årets Eldsjäl.
Rollen innebär att analysera, producera och förvalta vår organiska och köpta annonsering i Facebook business manager. Rollen kräver förståelse för segment, anpassat innehåll efter mottagare och kanal. Du lever ständigt nära sociala medier och uppdaterar dig i nya trender och kanaler dagligen. Du känner till respektive kanals styrka och svaghet och brinner för att skapa engagemang. Ditt kreativa arbete styrs av din analys och omvärldsbevakning. Du kommer även att stötta avdelningen med grafiskt digitalt material såsom bilder till site och nyhetsbrev.
Exempel på områden och arbetsuppgifter:
- Planera, uppdatera och schemalägga inlägg enligt en SoMe-strategi du ansvarar för.
- Öka interaktionen i våra sociala kanaler mot uppsatta mål.
- Producera kampanjer i Facebook Business manager.
- Producera innehåll till våra olika SoMe-kanaler i huvudsak Facebook och Instagramtill viss del Youtube och Linkedin.
- Analys- och uppföljning i Facebook Business Manager och Google Analytics
- Omvärldsbevakning - digitala trender inom SoMe
Vem är du?
Du behärskar SoMe på alla plan, både organiska flöden och paid. Kompetens är viktigt. Personlighet allt. Du är strukturerad, prestigelös, nyfiken och tar gärna intryck från andra. Du är självgående och tar stort ansvar i ditt arbete. Klarar att arbeta självständigt med flera projekt i gång samtidigt.
Vi söker dig med
- Minst 1-2års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring med fokus på sociala medier.
- Erfarenhet av att skapa grafiskt material och filmer med rörlig bild och musik i marknadsföringssyften
- Gott sinne för färg och form. Kunna redigeringsprogram så som: Photoshop, Indesign, filmredigeringsprogram
- Goda kunskaper i SEO och att skriva sökordsoptimerat för exempelvis Youtube
- Som person, intresserad av föreningslivet och har en god förståelse för det
- Högskolenivå/YH med inriktning social media eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Facebook Business
- God vana av hantering av sociala medier och dess analysverktyg
- Goda kunskaper i Google Analytics
- Mycket god känsla för svenska språket
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi är ett starkt team som stöttar och stärker varandra.
Detta erbjuder vi:
Du blir en viktig medarbetare hos oss och du kommer att ingå i företagets marknads-och kommunikationsavdelning som består av 16 personer. Du rapporterar till marknadschef. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vårt aktivitetsbaserade kontor är placerat i nya lokaler i Gamlestan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 27 februari 2022.
Frågor om tjänsten: Ring Marknadschef Henrik Lindroth 031-345 90 14, övriga frågor: HR-chef Annika Eriksson 031-345 90 13.