OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Social Media Specialist till AcadeMedia
AcadeMedia utvecklar sin digitala marknadsföring. Just nu söker vi en Social Media Specialist.
Här har du chansen att sätta din personliga prägel på hur vi ska vidareutveckla vår närvaro i social media och bidra till hur vi ska arbeta mer datadrivet. Du kommer att få mycket eget ansvar och inflytande över hur vi kommer arbeta framåt.
Du kommer arbeta i ett team med digitala specialister som utvecklar vår digitala närvaro i flera olika kanaler. Du gillar att ta initiativ, har förmåga att planera, driva och slutföra. För att vi ska trivas tillsammans är du prestigelös och öppen. Du kommer jobba direkt under teamets digitala marknadschef med annonsering i samtliga kanaler för social media.
Exempel på arbetsuppgifter
Utforma och följa upp våra aktiviteter i sociala kanaler.
Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla aktiviteter.
Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter.
Jobba mot en löpande automatisering och utveckling av arbetssätt.
Stötta och utbilda i some-annonsering internt.
Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Facebook, Snapchat, LinkedIn etc.
Ditt främsta ansvarsområde är att initiera nya aktiviteter, utveckla samt analysera och presentera utfall. Du skapar synergier med segmentets övriga kanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt och fyller en viktig funktion i vårt digitala marknadsteam.
Kravprofil
Minst ett års dokumenterad erfarenhet av social media med goda resultat.
Goda kunskaper runt kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton.
God förståelse för hur man bygger synergier mellan sociala media och andra aktiviteter.
Mycket goda kunskaper inom Google Analytics.
God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet.
Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt).
Erfarenhet av Google Tag Manager och A/B-testning är meriterande
Stämmer det här in på dig? Blir du nyfiken och vill veta mer? Hör av dig till ss så berättar vi mer om de fantastiska möjligheterna med den här tjänsten. Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm och rapporterar till den digitala marknadschefen. Sista ansökningsdag är 31 oktober 2020. Intervjuer kommer ske löpande och därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta digital marknadschef Jennifer Svanborg, jennifer.svanborg@academedia.se.
Du söker tjänsten genom att klicka på länken nedan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.