Social Media Strategist till HeadBrands

Social Media Strategist till HeadBrands

Arbetsbeskrivning

Redan i entrén slås du av en nytänkande och entreprenöriell anda som sedan genomsyrar hela organisationen. Det finns mycket idéer i omlopp på marknadsavdelningen och nu söker de efter sitt nästa tillskott. En strategisk person som älskar arbetet med sociala medier och som motiveras av att se resultat från genomförda kampanjer. Om du vill äga den strategiska delen inom sociala medier, för stora varumärken och inom en spännande och snabbrörlig bransch kan detta vara din chans!

OM TJÄNSTEN
HeadBrands startade 2010 och har sedan dess gjort en fantastisk resa. Deras affärsidé är enkel - De vill göra det möjligt för frisörer att göra sina inköp från ett och samma ställe. Med över 20 000 produkter i lager idag, och möjlighet att erbjuda kreativa och flexibla helhetslösningar till sina kunder, har företaget expanderat snabbt och är idag internationellt framgångsrikt. Med företagets framgångar har de även växt snabbt i personalstyrka och är idag omkring 100 anställda. För att fortsätta ligga i framkant inom sin bransch behöver de utöka sitt marknadsteam på 15 personer med en Social Media Strategist.

I rollen som Social Media Strategist söker vi dig som vill analysera och förstå bakomliggande faktorer till marknadsföringens utfall. Som har ett tydligt affärsintresse och brinner för att driva trafik till digitala kanaler med målet att kommunicera HeadBrands varumärkeskoncept och budskap på bästa sätt. Hos HeadBrands kommer du till en företagskultur och marknadsavdelning som kännetecknas av engagemang, driv och en vilja att utvecklas tillsammans. Detta är alltså en möjlighet för dig att få utvecklas i arbetet med sociala medier tillsammans med en trygg marknadsavdelning i ryggen!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen inledningsvis sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos HeadBrands.

ARBETSUPPGIFTER
Social Media Strategist ingår du i det digitala marknadsteamet där dina ansvarsområden kommer innebära att:


* Ansvara för samtlig betald marknadsföring via sociala medier avseende strategier, underhåll samt budget
* Arbeta strategiskt med synligheten av utvalda varumärken, både B2B och B2C
* Ansvara för uppföljning och analys av genomförda marknadsföringsaktiviteter via sociala medier och sedan genomföra uppdateringar och justeringar därefter
* Presentera och rapportera hur de olika kanalerna presterar utifrån KPIer samt aktuella samarbeten
* Ansvara för schemaläggning av olika aktiviteter via sociala medier
* Hantera HeadBrands LinkedIn profil för exempelvis distribution och annonsering av material men också för att optimera profilen, inklusive copywriting på engelska
* Hitta intressanta profiler för samarbeten med influencers
* Vara delaktig vid event och planering av dessa
* Hålla dig a-jour med branschens trender för att optimera marknadsföringen och för att hela tiden hitta nya sätt för att nå ut till HeadBrands målgrupp via sociala medier.


Du följer upp aktiviteter och genom research och analyser identifierar du nya vägar och sätt att integrera med HeadBrands målgrupper på bästa sätt. Allt för att optimera företagets synlighet i rätt kanaler. Du blir härmed en viktig del i HeadBrands fortsatta satsning på närvaron i sociala medier, vilket också förutsätter ett intresse och bra koll på trender inom sociala medier för att uppnå bästa möjliga kampanjresultat.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis digital marknadsföring, kommunikation eller motsvarande relevant område
* Arbetslivserfarenhet inom sociala medier och digital marknadsföring
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

I rekryteringsprocessen vill vi även att du ska kunna visa upp dina kunskaper genom ett tidigare projekt på en genomförd marknadsföringskampanj inom sociala medier.

Att du är strategisk, innovativ och drivande är förutsättningar som vi bedömer vara avgörande för att du ska trivas i denna roll. Du har ett intresse för utformningen av material till digitala kanaler men också ett intresse av att analysera utfall och resultat av genomförda kampanjer. Med stort kundfokus och en professionell framtoning bemöter du HeadBrands kunder på sociala medier där du tänker kommersiellt men har samtidigt förmågan att engagera användarna på nya och innovativa sätt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Placering: Lund
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och HeadBrands önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024