OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsbolaget Balder vill stärka sin närvaro i digitala kanaler och söker nu en social mediespecialist.
Fastighetsbolaget Balder går gärna sin egen väg. Vår ambition är att ständigt utveckla oss själva och vår omvärld. Vi vill skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Där andra ser problem ser vi möjligheter och är redo att anta utmaningen. Balder erbjuder något för alla. Vi har en diversifierad fastighetsportfölj av bostadsfastigheter, kommersiella fastigheter och projekt i huvudstäder och andra större städer. Vi är på en spännande tillväxtresa - vill du vara med?
Om rollen
Som social mediespecialist kommer du arbeta i en entreprenöriell, snabbfotad och varm verksamhet. Du rapporterar till kommunikationschefen och kommer att vara en del av kommunikations-avdelningen som arbetar nära marknadsavdelningen med strategiskt varumärkesbyggande i de sociala kanalerna. Placeringen är på huvudkontoret i centrala Göteborg.
Som social mediespecialist kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att hantera alla våra sociala plattformar dagligen och vara delaktig i hur vi kan optimera vår digitala närvaro i befintliga och nya kanaler. Du skapar intressant och engagerande innehåll genom text, bild, videos och kampanjer med fokus på ökad synlighet. Du är självgående och har vana att planera och genomföra innehållsstrategin likaväl som att du brinner för att följa upp och analysera resultatet. Du arbetar nära kommunikations- och marknadschefen såväl som vår PR-ansvarige och andra avdelningar som involverar aktivitet på sociala medier.
Uppgifter och ansvarsområden
- Ansvara för att säkerställa varumärket, synlighet, trafik och konvertering i respektive kanal
- Skapa kreativt och säljdrivande innehåll med utgångspunkt i storytelling
- Anpassa budskap och innehåll till kanal och målgrupp
- Producera enklare digitalt innehåll som animeringar och film
- Lyssna och svara på en engagerad publik i alla kanaler
- Analysera data samt definiera och utveckla våra viktigaste KPI:er
Kvalifikationer och erfarenhet
- Erfarenhet av social mediespecialistroll eller liknande
- Erfarenhet av att skapa innehåll via Creative Cloud och Facebook Business Manager, meriterande är kunskap om LinkedIn Ads och Sprout
- Utmärkt kunskap inom Facebook, Instagram, LinkedIn och andra sociala mediekanaler
- Uppdaterad på det senaste inom best practice och teknologi för sociala medier
- Erfarenhet av kreativt skrivande och goda kunskaper i svenska
- God analytisk förmåga och kunskap om att arbeta datadrivet
Ansökan
Låter detta som ett uppdrag för dig? Ansök då gärna redan idag då vi kommer att intervjua löpande. Svara utförligt på våra urvalsfrågor och bifoga gärna arbetsprover. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller www.balder.se (http://www.balder.se) får du gärna hör av dig till rekryterande chef Annacarin Björne på annacarin.bjorne@balder.se
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss och välkommen till en bransch som är full av möjligheter.