Social och serviceinriktad administratör på deltid till Stockholms stad

Social och serviceinriktad administratör på deltid till Stockholms stad

Arbetsbeskrivning

Vi söker en social och serviceinriktad administratör! Du som studerar, har ett flexibelt schema och som är intresserad av att arbeta inom offentlig verksamhet – det kan vara just dig som Juridiska avdelningen i Stockholms stad söker. Du erbjuds nu en möjlighet att förvärva erfarenhet och göra samhällsnytta i rollen som administratör.

OM TJÄNSTEN
Vi söker till verksamhetsstöd inom Juridiska avdelningen en positiv administratör på deltid med omgående start. Kontoret ligger centralt beläget vid Rådhuset och du kommer ha erfarna kollegor till hands när du behöver hjälp.

Tidigare konsult har trivts fantastiskt bra och menar själv på att hen fått ovärderlig erfarenhet och inblick i ett viktigt såväl som spännande område inom offentlig verksamhet.

Du erbjuds


* Erfarenhet av arbete i en offentlig verksamhet
* Ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningens jurister ger kvalificerad juridisk rådgivning och rådgivning inom skatteområdet till stadens nämnder, förvaltningar, bolag och stiftelser. Du kommer primärt att arbeta med administration för de juridiska enheterna inom avdelningen och dess ärenden. De inkommer i vår funktionsbrevlåda och vi registrerar dem i vårt ärendehanteringssystem, för vidare hantering till juristerna inom avdelningen. Du kommer även att arbeta i vår reception och ta emot och koppla vidare inkommande samtal. Vi arbetar med dator som främsta arbetsverktyg.

I rollen kommer du ha mycket kontakt med olika parter det är därför viktigt att du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Du trivs med att arbeta prestigelöst i alla frågor, att ingen dag är den andra lik och tar eget ansvar för att uppgifter slutförs.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystem
- Har erfarenhet av uppdrag med administrativ karaktär och gillar att arbeta i digital miljö
- Arbetar obehindrat i Officepaketet
- Har god IT-vana, är teknikintresserad och kan bistå med stöd inom tekniska verktyg
- Är student med minst 1 år kvar av studierna
- Har ett mycket flexibelt schema som tillåter arbete 10-20h/vecka

Det är mycket meriterande om du


* Studerar statsvetenskap, socionom, juridik eller liknande


Som person tror vi att du ör


* Noggrann och strukturerad
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Cirka 10-20h/ vecka tillsvidare
* Placering: Centralt i Stockholm
* Lön: 130kr/h


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024