OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att jobba på ett genuint företag som lägger stort värde i trivsam arbetsmiljö och personalutveckling. Just nu hjälper vi ett IT-företag med kontor i Solna att rekrytera en supporttekniker.
Om kunden
Ett IT-företag på frammarsch med lösningar inom bland annat IT, Telefoni och Copy & Print. På företaget är det kunderna som står i fokus och här lägger man all energi på kundservice, därför har vi även IT-tekniker som vid behov åker ut till kund på plats. Det är en prestigelös atmosfär och bra stämning på företaget. Man är strax över 100 medarbetare, med moderna och snyggt inredda lokaler bredvid Solna station.
Vår kund erbjuder
Kunden söker dig som har god teknisk kompetens och erfarenhet av helpdeskarbete. Kanske jobbar du idag i en 1:e line och vill gå mot 2:e line och nya utmaningar. Du sätter alltid kunden i fokus och kan lätt sätta dig in i och har förståelse för kundens behov. Du är initiativrik och drivande för att säkerställa att en lösning på kundens ärende kommer fram snarast. För att ge snabb och kvalitativ kundservice löser du ärenden via telefon, detta innebär att du älskar telefonen som verktyg och inte drar dig för att lyfta luren och lösa de supportärenden som finns. Du är prestigelös och hoppar gärna in och hjälper dina kollegor. Du skall gilla att arbeta i team och ha förståelse för att supporten är hjärtat av företagets verksamhet.
Som supporttekniker kommer du:
• Ta emot och registrera inkomna supportsamtal, vara trevlig och hjälpsam.
• Hantera inkomna mail inom SLA
• Vara effektiv och hantera ärenden snabbt utan att verka stressad.
• Felsöka datorer och dess funktioner, guida och hjälpa annan personal om det behövs.
• Återkoppla till kunder via telefon eller mail.
• Hjälpa andra avdelningar vid behov och täcka upp om det behövs.
• Uppdatera dokumentation/FAQ
• Ha kunskap i Windows Server 2008/2012, Active Directory, Exchange 2010 och nätverk.
Kompetens
Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att ge professionell service. Du verkligen brinner för problemlösning och drivs av att utveckla dig själv. Som person är du lyhörd, lugn och metodisk. Du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du är en ansvarsfull lagspelare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser också en social och utåtriktad person som gärna hänger med på luncher och gillar att umgås med kollegorna. Du är en relationsbyggare som lätt skapar kontakter såväl med kunder som kollegor.
Vi erbjuder
För frågor kontakta:
Marie Jensen, kundansvarig
marie.jensen@totalresurs.se 073 522 70 84
Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 70 medarbetare, varav 45 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen