Social Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi flera driftstekniker med minst tre arbetslivserfarenhet av detta.Nyckelord, ansvar, befogenheter, rollbeskrivning .Tilldela/cancelera system/funktionsrättigheter för samtliga Troubleshooters .Skapa och underhålla processdokument och arbetsinstruktioner .Underhålla och exekvera startkit för nyanställda/gästarbetare .Utföra månadsvisa statistikuppdrag i uppföljningssyfte .Underhålla rättigheter och funktioner i SAP CRM och Trouble ticket handling .Ansvara för hantering av GSN Front Support mailbox .Agera GATE vid inkommande CSR'er och TR'er .Ansvara för funktionen "Daytime emergency telephone" .Schemaläggning .Primus coach .Hantera enklare kundcase .Kontaktperson för support Färdigheter Erfarenhet av processbeskrivning och dokumentering av arbetsinstruktioner Erfarenhet av att analysera och dokumentera tekniska problem Goda windowskunskaper Grundläggande unixkunskaper Grundläggande TCP/IP hantering Engelska tal/skrift Personliga egenskaper ur ett situationsbetingat perspektiv Flexibel - Förmåga att göra rätt prioriteringar beroende på omfattningen av ett problem eller en specifik uppgift.Utåtriktad - Förmåga att nätverka inom avdelningen för att på så sätt skapa förtroende, då Front Office ska agera som kunskapsdatabas för diverse administrativa frågor.Pedagogisk förmåga - Formulera och förmedla en arbetsinstruktion eller process på ett enkelt och tydligt sätt.Strukturerad, noggrann - Planera arbetet på ett strukturerat sätt och sammanställa användbart material.Känsla för service - Ambition att vara tillgänglig för att serva avdelningens förfrågningar och utföra detta på ett professionellt och hjälpsamt sätt.Positiv - Behandla olika typer av problem som utmaningar, inte som stressfaktorer.Lyhörd - Förmåga att kolla av/läsa av läget på avdelningen, dvs det som uppfattas som positivt, negativt samt önskemål om förändring.Initiativtagande - Styra upp förändringsprocesser vid synliga behov.(det är ej krav på att man behöver ha allt av ovanstående) För att söka MÅSTE ni, i punktform, beskriva hur ni matchar nedanstående 6 punkter med dels antal år ni arbetat med punkten, dels en motivering (ca: 2-5 rader per punkt).Kvaliteten på Era svar på dessa avgör ifall ni går vidare till intervju. .Administration, dokumentation .IT Support .TCP/IP (nätverk) .UNIX .Windows .Social ACCEL IT Consulting AB - Våra kunder är världens största företag inom telekom, IT, ekonomi, industri och energi.- Våra anställda finns både över hela världen och lokalt på små orter i Sverige.www.accelit.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ACCELIT CONSULTING AB
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 3 december 2008
  • Ansök senast: 2 januari 2009

Besöksadress

Stureplan 4C, plan 4
Stockholm

Postadress

Stureplan 4C, plan 4
Stockholm, 11435

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024