OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedea Specialförsäkring erbjuder sedan 2011 försäkring för båt, motorcykel, ATV och snöskoter samt företagsförsäkring för grupper och organisationer. Vi bygger vår verksamhet på högt engagemang och djup kunskap om det vi försäkrar och utmanar branschen med smarta lösningar. Bakom Svedea står världens tredje största återförsäkringskoncern, Hannover Re.
Som supporttekniker hos Svedea kommer du att:
. Ge support till användare remote och onsite
. Se till teknisk utrustning fungerar
. Lösa enklare nätverksärenden som att installera nya skrivare och sätta upp VPN
. Installera och underhålla PC, skrivare, kopiatorer, programvara och annan teknisk utrustning så som servrar
. Sköta backupadministrationen
Vi ser att du:
. Har erfarenhet av Windows 7, Windows Server 2008 R2, Officepaketet 2010
. Har grundläggande kunskap om nätverk (switchade), TCP/IP
. Kan hantera användaradmnistration i AD och Exchange
. Har viljan att lära sig AD group policys
Svenska och engelska i tal samt skrift är ett krav.
Vi ser det som meriterande om du har:
. Erfarenhet av Linux
. Erfarenhet av Citrix XenApp
. Dokumentationserfarenhet
. Erfarenhet av VMWare
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och du är nyfiken, social och lyhörd. På Svedea är företagskulturen viktig och beslutsvägarna korta vilket gör att du får ta stort ansvar. Välkommen till ett glatt gäng i fräscha lokaler mitt i stan!
Uppdragsgivare: Svedea
Ort: Stockholm
I denna rekrytering samarbetar Svedea med Dfind IT. Vid frågor om tjänsten, kontakta kandidatansvarig Linn Adlerz, linn.adlerz@dfind.se.