OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilia AB söker en driven och skicklig onsite-tekniker som vill ha personligare kontakt med användarna. Gillar du att arbeta självständigt och varierande? Drivs du av att ge god service samt ställas inför tekniska utmaningar?
Kanske är det just dig vi söker?
Om företaget
Bilia är Nordens största bilkedja med cirka 100 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Här jobbar runt 3 600 medarbetare som tillsammans dagligen strävar efter att skapa en positiv upplevelse för alla människor som besöker Bilia. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige har vi sammanlagt 73 anläggningar och finns i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har nio nybilsmärken: Volvo, BMW, Lexus, Ford, Renault, Hyundai, Mini, Dacia och Toyota. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. 2015 omsatte Biliakoncernen ca 20,5 miljarder.
Om denna position
I rollen som onsite-tekniker kommer du att hjälpa IT-användare med dagliga problem. Du kommer ta emot ärenden som kommer in från interna användare samtidigt som du även kommer att åka ut till andra kontor och agera on-site tekniker på plats. Du kommer att mötas av utmanade och intressanta uppgifter där du får möjligheten att lösa avancerade klientproblem. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra är felsökning, installation, uppsättnig och konfigurering av datorer och kringutrustning med mera. Rollen är bred samt varierande och ger dig möjlighet till stor omväxling i din vardag.
Annan information
För att passa in i rollen är du social, mån om att ge användaren bästa service och van att hantera kunder. Då rollen är omväxlande krävs det flexibilitet och att man är alert. Du känner dig säker på Windows klientoperativ, infrastruktur, kan nätverk, server, skrivare och annar som kan uppkomma inom IT på arbetsplatsen. Tjänsten kommer att sätta dina tekniska kunskaper på prov och vill därför att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande IT-support arbete. Då du i rollen kommer att åka ut till kunder på olika kontor är körkort ett krav. Vidare ser vi gärna att du har teknisk kunskap i Active Directory, Exchange/Outlook, Windows server 2008/2012 samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Är du den vi söker så skicka din ansökan redan idag då vi tar in för intervju löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G