Sociala medier-ansvarig – Telge AB

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som kan hjälpa oss inom Telgekoncernen att utveckla sociala medier för att på bästa sätt använda dessa för att leverera kundvärde och bidra till våra affärsmål. 

Är du en idérik kommunikatör som går igång på att fundera ut hur man bäst kan använda sociala medier för att nå rätt målgrupp på ett så effektivt sätt som möjligt? Är du dessutom positiv, lösningsorienterad och gillar att jobba med likasinnade - då låter det som om att du skulle trivas bra hos oss. Just nu söker vi en sociala medier-ansvarig som ska komplettera vårt kommunikationsteam – kanske är det du eller någon du känner?

 

Så här säger Anne Björkman, rekryterande chef, om rollen: Som sociala medier-ansvarig kommer du att ansvara för att ta fram, genomföra och följa upp utfallet av den taktiska och operativa planen för några av våra bolag inom Telgekoncernen. Du behöver därför gilla att arbeta både strategiskt och operativt. Har du en positiv inställning, är lösningsorienterad och nyfiken på att lära nytt kommer du att trivas bra hos oss. Vi är ett ambitiöst men prestigelöst team som ser till att ha kul på jobbet. Vi tänker att om vi har kul på jobbet, då gör vi ett mycket bättre jobb, vilket i sin tur gör att vi får nöjdare kunder. Och nöjda kunder, det är vårt mål.

 

Arbetsuppgifter och ansvar Du kommer att ansvara för några av Telgekoncernens bolags närvaro i sociala medier. Din vardag kommer att bestå av daglig planering, uppföljning och skapande av intressant och engagerande innehåll i form av texter, bilder och rörligt material. Du ansvarar för att ta fram annonser och kampanjer, samt följer upp, utvärderar och lär för att säkerställa att vi gör rätt saker på rätt sätt utifrån vad vi vill uppnå. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att handla om att bygga varumärke, bidra till att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke samt driva förändringsarbete för att skapa ett mer hållbart samhälle.  

Med starkt kundfokus planerar och genomför du ditt eget arbete samtidigt som du är lyhörd och samarbetar med andra. Du testar nytt och ser kontinuerligt lärande som en naturlig väg för att oss framåt i vår utveckling. Med din expertis samt intresse för att öka kunskapen kring sociala medier till resten av organisationen kommer du att ta oss till nästa nivå.

 

Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service.  Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.

 

Vår önskelista För att trivas i rollen har du jobbat några år i liknande roll på en inhouse-avdelning eller på en byrå. Du behöver ha en högskoleutbildning inom kommunikation (eller annan relevant utbildning). Att du har ett brinnande intresse för digital kommunikation och lever och andas sociala medier ser vi som en självklarhet.

Du behöver vana från att arbeta med Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin men även Snapchat och Tiktok. Producera film och redigera dem för att passa i sociala medier är något som du gör proffsigt och enkelt. Likaså mindre bildbearbetning. Du har erfarenhet av att arbeta med tillväxt i sociala medier, och är van att sätta upp mål med sociala mediaaktiviteter och följa upp dessa med statistik och analysverktyg (Google Analytics eller Matomo).

Du har bra språkkänsla (självklart flytande svenska i tal och skrift), är kreativ och lösningsorienterad med hög social förmåga och kan bygga långsiktiga relationer. Att hålla deadlines är en självklarhet. Du behöver ha b-körkort och gärna tillgång till bil.

 

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: Falcon, After Effects, Premiere, Storykit, Dreambrooker, SEO, UX-copy, Falcon, samt vana från sälj, marknad eller entreprenörsbolag.
                         

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänst så skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast 15 juli 2022.  

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Anne Björkman, rekryterande chef, på 08-550 221 61. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Stephanie Lillo Rivera, HR-strateg, 08-550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kenneth Willström

Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024