OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås!
Socialförvaltningens arbete omfattar myndighetsutövning och utförande för målgrupperna barn och unga, personer med beroendeproblematik, personer med psykisk ohälsa samt försörjningsstöd. Förvaltningen är indelad i avdelning vuxna, avdelning unga, avdelning administration. Vi har ett processorienterat arbetssätt där samverkan, utveckling och ständiga förbättringar leder oss framåt.
Enhet Stöd och försörjning tillhör Socialförvaltningen, avdelning vuxen. På enheten finns sammanlagt tio socialsekreterare
som arbetar med att utreda och bedöma rätten till försörjningsstöd och ekonomiskt bistånd. Vi har en 1:e socialsekreterare,
en enhetschef samt en handläggare för budget och skuldrådgivning. I mitten av augusti kommer även en boendesekreterare att ingå i vårt team.
I receptionen arbetar 3 socialadministratörer som arbetar tillsammans och som går in för varandra vid semester och sjukdom. Vi rekryterar nu vår tredje medarbetare till receptionen som även kommer att ha ett samordnande ansvar.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som receptionssamordnare arbetar du med ordinarie socialadministratörsuppgifter och du kommer även att ha ett samlat ansvar att bemanning och andra funktioner i receptionen fungerar enligt planering. Du arbetar till stor del med att samordna bemanning och utveckla verksamheten, skapa delaktighet och engagemang i processen. Du och dina kollegor arbetar tillsammans med att möta Socialförvaltningens besökare till våra olika enheter på ett bra sätt, svara i Socialförvaltningens telefonväxel och hjälpa allmänheten i kontakten med Socialförvaltningen.
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och emellanåt högt tempo. Vi håller på att starta upp ett back-up schema på Socialförvaltningen för bemanning i receptionen där du kommer att vara ansvarig. Som receptionist är du den första kontakten med besökarna och det är viktigt med ett professionellt och vänligt bemötande. Vi söker dig som har en utpräglad servicekänsla och administrativt handlag.
KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är slutförd utbildning/examen inom på minst gymnasienivå med relevant inriktning. Det är meriterande med vidareutbildning med inriktning inom administration och bemanningsplanering. Du bör ha god datavana och kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av receptionsarbete och administrativt arbete samt erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer.
Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt till dem du möter. För att klara uppdraget är det viktigt att du utöver administrativ kompetens har en mycket god servicekänsla. Vi söker dig som har humor, tar egna initiativ och som trivs med att kontinuerligt arbeta med en bredd av parallella uppgifter. Du är noggrann och ansvarstagande samt trivs med och klarar av ett arbetstempo som tidvis är högt.
För att lyckas i rollen bör du vara utvecklingsinriktad, det vill säga, ha förmåga att se helheten och hur den egna verksamheten kan bidra till Socialförvaltningens utveckling och att vi når gemensamma mål. För att trivas i rollen tror vi du har lätt för att samarbeta, skapa engagemang och delaktighet i receptionsgruppen.
Du drivs av att ge god service både internt och externt och ser utvecklingsmöjligheter i gruppen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.