OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till köpcentret Allum, buss och tågstation. Det finns även möjlighet för dig att parkera din cykel i låst utrymme. I kommunhuset har vi ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få överblick över. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
Nu finns möjligheten att bli en av oss!
ARBETSUPPGIFTER
Enheten för ekonomiskt bistånd består av 13 medarbetare varav 10 socialsekreterare, där en grupp arbetar i mottagningsfunktion och övriga med långsiktigt bistånd. Arbetet leds av en enhetschef och två 1.e socialsekreterare. Som socialadministratör hos oss får du engagerade arbetskamrater, nära och tillgänglig arbetsledning. Vi satsar och söker nu två socialadministratörer till vår enhet för arbete kring handläggning av ekonomiskt bistånd.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av handläggning av ekonomiskt bistånd. Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter för att stötta enheten i syfte att nå självförsörjning för våra klienter.
På enheten för ekonomiskt bistånd arbetar vi bland annat med att utreda, bedöma och besluta om ekonomiskt bistånd. Vårt mål är att stödja människor till egen försörjning och vår gemensamma värdegrund är att varje individ har inneboende resurser och förmåga till eget ansvar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom administration och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Förutom att du har dokumenterade kunskaper inom det administrativa området är du van vid att arbeta i olika typer av program, känner dig bekväm inom IT men också är praktisk lagd. Tidigare erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd och Treserva är starkt meriterande.
För rollen som socialadministratör är det viktigt med en kommunikativ förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete på ett bra sätt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, och samtidigt en god förmåga att samarbeta med andra. En förutsättning är att du trivs med att arbeta i team. Du är lyhörd och serviceinriktad samt noggrann i ditt arbete. Du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, ibland med kort framförhållning och ibland med känslig information. Som person är du prestigelös och tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete. Du ger ett gott bemötande och delar Partille kommuns värdegrund där allas lika värde är en viktig aspekt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52