OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad administratör som vill ha nya utmaningar?
Som socialadministratör kommer du att ha ett omväxlande arbete med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till socialsekreterare inom ramen för handläggningsprocessen på myndighetsenhet, barn och familj. Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare, utredare och barnsekreterare och gruppen leds i det dagliga arbetet av enhetschef. På enheten finns även familjerättssekreterare och familjehemssekreterare.
Exempel på arbetsuppgifter är att begära och lämna ut handlingar, registerförfrågningar, dokumentation, kontakt med myndigheter, arkivering och gallring av akter. I arbetet kan det även förekomma klientbesök, tillsammans med socialsekreterare.
Tjänsten är under utveckling, så det finns stora möjligheter att vara med och påverka ditt framtida uppdrag.
Låter det som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning som socialadministratör/liknande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har ett par års arbetslivserfarenhet från en administrativ roll och har du dessutom arbetat i verksamhet med sekretess och tystnadsplikt är det en stor fördel.
Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av socialt arbete och verksamhetssystemet Lifecare är meriterande.
Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är lösningsfokuserad. Du är prestigelös och serviceinriktad. Vi söker dig som både är administrativt skicklig, socialt säker och bra på att koordinera frågor. Genom lyhördhet och god kommunikation skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där ni tar ett gemensamt ansvar för helheten. Du använder din tid effektivt, är strukturerad och mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Malmborg Olsson
0416-27393
Dietmar Hoffmann
0416-274 26
Enhetschef Carina Malmborg Olsson
0416-27393
Socialsekreterare, SSR Dietmar Hoffmann
0416-274 26
Verksamhetschef IFO Petra West-Stenkvist
0416-273 01
Gruppledare Caroline Johnson
0416-27391
Gruppledare Caroline Johnson
0416-27312
Bitr. förv chef Petra West-Stenkvist
0416-273 01
För fackliga representanter kontakta HR-avdelnin
0416-27000
Birgitta Nordlund
0416-271 09