Socialadministratör myndighet Sydväst

Socialadministratör myndighet Sydväst

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av utmaningar, struktur och eget ansvar?
Till oss på Enheten för funktionsstöd, område Myndighet, söker vi nu en socialadministratör. Du kommer att tillhöra stadsområde Sydväst.

Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde. Du har bland annat placeringsavtal som du upprättar, hanterar och arkivför. Därtill har du kontakt med leverantörer, socialsekreterare och chef. Du har ansvaret att uppdatera i uppföljningsfiler, ta fram statistik, rapportera till IVO, att föra protokoll och hantera beställningar. I din roll ingår också att vara ett stöd för våra medarbetare i olika IT-system och vid behov även genomföra utbildningar t ex i samband med introduktion av nya medarbetare på enheten. Du kommer vara såväl chefsstöd som enhetsstöd. I uppdraget ingår även att bemanna enhetens reception och ta emot besökare.

Det är en bred och flexibel roll med många kontaktytor. Du kommer ha kontakt med olika enheter, socialsekreterare, leverantörer, LINK-ansvariga. Du får även vara beredd på att det ibland kan komma nya oväntade uppgifter som behöver lösas med kort varsel.

Vi söker dig som vill utvecklas med oss i en bred och spännande roll!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom förvaltning eller administration. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som socialadministratör. Rollen kräver att du har god kunskap, förståelse och erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Du behöver även ha dokumenterad god erfarenhet av att arbeta med avtalshantering. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

I rollen som socialadministratör behöver du vara flexibel när nya och oväntade uppgifter uppkommer. Du tar ett stort eget ansvar för att prioritera och planera din tid och arbetsuppgifter effektivt. Även om du är ensam i din roll kommer du ha ett stort kontaktnät så vi ser det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en hög social kompetens.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024

Vik. HR-administratör

Vik. HR-administratör

12 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningens administrativa enhet

Administratör till Förskoleförvaltningens administrativa enhet

12 november 2024