OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar med cirka 53 000 invånare. Här lever och arbetar människor från hela världen, vilket ger Angered en dynamisk och internationell prägel. Angered ska med sin unika mångfald och goda förutsättningar vara en attraktiv del av Göteborgsregionen där vi känner stolthet över stadsdelen och utvecklas tillsammans. I stadsdelsförvaltningen Angered arbetar cirka 2000 medarbetare. Vi driver verksamheter inom individ- och familjeomsorg, social omsorg, samhälle, intern service, kultur och fritid samt hälso- och sjukvård. Hos oss erbjuds du möjlighet att vara delaktig och påverka ditt arbete med fokus på att ge invånarna service av hög kvalitet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren administratör till vår administrativa enhet i Angered. Här erbjuder vi dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter där du kommer arbeta självständigt och ha stor frihet att planera ditt arbete.
Vår administrativa enhet har som uppdrag att ge stöd och service till verksamheterna inom sektor Individ- och familjeomsorg, samt Funktionshinder. Som socialadministratör hos oss kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefatta att du är ett stöd till socialsekreterarna i handläggningsprocessen inom Individ- och familjeomsorg (IFO). Exempel på arbetsuppgifter är att begära ut handlingar från andra myndigheter, avsluta ärende i Treserva, sortera och gallra fysiska akter samt att vara support och stöd i Treserva.
Du kommer tillhöra vår administrativa enhet som består av en engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!
I Angereds stadsdelsförvaltning arbetar vi utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och har erfarenhet av att ha arbetat som lokalt verksamhetsstöd (LVS) eller som handläggare i Treserva. För tjänstens krävs att du har erfarenhet eller utbildning från handläggningsprocessen på myndighetssidan inom Individ- och familjeomsorg (IFO) samt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning på högskolenivå inom administration eller som socionom, alternativt utbildning som socialadministratör.
För att trivas i rollen har du en god förmåga att samarbeta samt har lätt för att skapa och förvalta goda relationer. Då arbetet innebär mycket kontakt med chefer och kollegor behöver du vara serviceinriktad, prestigelös och ha ett strukturerat arbetssätt. Vidare tar du ansvar för dina och gemensamma arbetsuppgifter och har lätt för att självständigt driva ditt arbete framåt.
ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev.
Tjänsten kan komma att tas i anspråk av företrädesberättigade och tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.
I Stadsdelsförvaltningen Angered vill vi att medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande och arbetsglädje.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering.
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och inom stadsdelsförvaltningen. Ett exempel är vår stadsdelsgemensamma introduktionsdag och vissa sektorer har även egna introduktionsdagar.
I Angered arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Vi skapar löpande möjligheter för dig att ha en aktiv fritid, bland annat genom ett gediget friskvårdsprogram och förmånliga rabatter på årskort hos flera träningscenter, en cykelförmån, och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar även rökfri arbetstid.
Då Göteborgs Stad har upphandlade avtal med rekryterings- och annonseringskanaler undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.