OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Under våren startar vi upp en helt ny enhet inom individ- och familjeomsorgen i Ale kommun!
Individ- och familjeomsorgens mål är att underlätta och öka tillgängligheten för Alebon i kontakten med socialtjänsten, och inför därför en gemensam mottagningsenhet för IFO. Mottagningsenheten ska vara den första kontakten och ge snabb vägledning och professionell bedömning. Mottagningsenheten består av två grupper varav mottagningsgruppen är en av de båda grupperna. Mottagningsgruppen tar emot anmälningar och ansökningar som rör barn och unga samt vuxna. Du kommer att arbeta på en helt nybildad enhet och tillsammans med dina kollegor, 1:e socialsekreterare och enhetschef forma enheten. Gruppen på enheten kommer att bestå av åtta socialsekreterare och en 1:e socialsekreterare.
Vi söker en socialadministratör till vår mottagningsgrupp. Tycker du om utmaningar, är flexibel och trivs med att möta människor i ditt arbete? Då kan det här vara en tjänst för dig.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett arbete med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar med administrativa uppgifter inom gruppen och avlastar socialsekreterarna i deras arbete. Tanken med tjänsten är att socialsekreterarna ska få mer tid över för de människor som vi kommer i kontakt med.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som administratör från IFO eller annan myndighet. Du trivs med att arbeta i team tillsammans med andra och är serviceinriktad. Arbetet ställer även krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt gilla att ha många bollar i luften.
Eftersom arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har även lätt för att sätta dig in i nya datasystem.
Då du kommer att vara vårt ansikte utåt och ha direktkontakt med Aleborna och andra enheter och myndigheter ska du också ha en stor social kompetens, vara orädd och kunna möta människor som befinner sig i olika situationer och ibland i kris.
Då det kan bli aktuellt för dig att vara med på besök eller hembesök, vilket innebär kontakt med barn, krävs att du kan uppvisa utdrag ut polisens misstanke- och belastningsregister. Utdraget tas med och lämnas i oöppnat kuvert vid eventuellt intervjutillfälle.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Tjänsten är en tillfällig anställning på heltid under sex månader och sträcker sig över sommaren, varför det inte kommer vara möjligt att ta semester under juni, juli och augusti.
B-körkort krävs.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Walterson, enhetschef
0737-73 11 79
Ann-Marie Andreae, 1:e socialsekreterare
0704-32 07 31
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Irene Blomqvist, verksamhetschef, IFO
0303-37 11 11
Anna Petersson, rekryteringskonsult på PS Partne
0761-71 76 45
Sven Boge, tf enhetschef
0303-37 12 30
Ann-Kristin Forslund, biståndschef
0303-33 04 21
Helena Nyman, biståndshandläggare
0303-33 03 81
Anne-Marie Blixt, enhetschef
0737-73 11 79
Camilla Båstedt, 1:e socialsekreterare
0303-33 07 31