OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens (IFO) huvudsakliga ansvar och uppgift är att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av unga (LVU) samt lagen om vård av missbrukare (LVM). Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas som präglas av delaktighet, systemiskt synsätt, kompetens och brukarinflytande.
Nu har du möjlighet att söka ett spännande och stimulerande arbete som socialadministratör hos oss. Är det dig vi söker?
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens myndighetsutövning består av fem enheter, varav tre enheter är inom IFO Barn och unga samt två enheter inom IFO Vuxen/Unga vuxna. Socialadministratörerna består idag av 5 administratörer som alla handlägger ärenden som tillhör hela myndighetsutövningen. Detta innebär att alla socialadministratörer har ett nära samarbete med varandra och arbetet består av varierande arbetsuppgifter. I vår arbetsgrupp trivs personer med en skopa humor, som på ett prestigelöst sätt delar med sig av tidigare erfarenheter och nyvunna kunskaper. Individ- och familjeomsorgsförvaltningen är i en omfattande utvecklingsresa.
I tjänsten ingår flertalet administrativa uppgifter så som, registrering i verksamhetssystemet, fakturahantering, arkivering av handlingar samt administration i verksamhetssystem. Vidare kommer du arbeta med statistik, registerutdrag, registrering av övriga inkomna handlingar, posthantering och övriga administrativa uppgifter. Arbetet sker huvudsakligen i verksamhetssystemen Agresso, Heroma och Viva.
Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning som gärna är kopplad till socialt arbete. Vidare ser vi att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna med anknytning till socialt arbete. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Som socialadministratör är du noggrann, ansvarsfull, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Att inneha ett tillmötesgående förhållningsätt och att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig. Du har goda samhälleliga kunskaper om myndigheter, lagar och regler. Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, goda datorkunskaper samt en god förmåga att förstå och tolka ekonomiska underlag.
Tidigare erfarenhet av arbete som socialadministratör och tidigare kunskap inom verksamhetssystemen Agresso, Heroma och VIVA ser vi som meriterande.
Som anställd hos oss får du tillgång till friskvårdsbidrag och fri entré till Borås Stads badanläggningar. Du ges även vissa valmöjligheter att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Borås centrum. Vi avser att kalla sökande löpande under ansökningstidens gång så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta som socialadministratör kontakta din framtida kollega Heidi Sörensen, 033-35 36 53.
Vi ser framemot att träffa vår nya kollega!