OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Är du social, ordningsam och drivs av att ge stöd och service i vardagsarbetet? Då är du den person som vi söker.
1 september 2021 så slog vi samman två stadsdelskontor, Östra Göteborg och Angered. Vi skapade i stället ett områdeskontor som jobbar för hela detta område som vi kallar nordost. Vi sitter numera tillsammans i fräscha lokaler på Angered torg. Angereds torg är en knytpunkt i området, både vad gäller lokaltrafik och möjligheterna att ta sig hit men även vad gäller utbud av butiker och restauranger.
Vi är ett gäng som trivs ihop och värnar om vårt goda arbetsklimat. Vi stöttar varandra i arbetet och jobbar tillsammans i metodgrupper och medhandläggarskap. Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka
Vi på Funktionsstöd Myndighet Nordost satsar på att utveckla det dagliga stödet till socialsekreterarna. En av våra två socialadministratörer är nu på väg mot nya utmaningar och vi söker därför en socialadministratör med hög servicekänsla.
Du kommer att arbeta nära socialsekreterarna och vara en viktig länk i de administrativa processerna på myndigheten och mellan myndighet och klient. I din roll som socialadministratör kommer du att vara mycket betydelsefull i socialsekreterarnas dagliga arbete och därmed är det viktigt att du trivs med att skapa ett gott socialt klimat på arbetsplatsen.
Du kommer att ge service och stöd till socialsekreterare med bland annat dokumentation, arkivering, upprättande av avtal och rutiner, att föra mötesprotokoll, stöd vid introduktion av ny personal, telefonkontakter, tidsbokningar, utskick och kontroller.
I den här rekryteringen kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte använda personligt brev som ansökningshandling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom administration eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du behöver ha goda kunskaper i Excel och Word och erfarenhet av verksamhetsprogrammet Treserva ses som meriterande.
För tjänsten krävs det att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus.
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.