OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristinehamns kommun har de senaste åren satsat på den sociala barn- och ungdomsvården och nu görs ytterligare en satsning i form av att utöka antalet socialadministratörer.
Vi söker dig som vill vara med att skapa en hållbar, effektiv och välfungerande socialtjänst med brukaren i fokus. Du blir en av fyra socialadministratörer och kommer serva de olika enheterna tillsammans med dina kollegor. Vi söker två socialadministratör där en har huvudfokus på utlämnande av handlingar och en annan som kommer att arbeta gentemot barn- och ungdomsgruppen.
Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialadministratör stöttar du socialsekreteraren med administrativa uppgifter i stort som smått.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Skicka kallelser och material till klienter och andra aktörer
• Journalföring
• Mötesbokningar
• Mötesanteckningar
• Hantera akter
• Hantera utlämnanden av handlingar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• är flexibel och har lätt att anpassa dig och ditt arbete efter rådande förutsättningar
• har hög datorvana och kan med enkelhet hantera såväl olika verksamhetssystem samt Officepaketet
• trivs med administrativa arbetsuppgifter och sätter värde på ordning och reda
• har hög servicekänsla och är administrativt skicklig
• mycket väl kan formulera dig i tal och skrift
• har eftergymnasial utbildning lämplig för området
• har B-körkort (resor i arbetet kan förekomma)
Meriterande är:
• om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten
• erfarenheter av liknande administrativt arbete
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och ser lösningar istället för hinder.
ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.
Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.
Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.