OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi är en förvaltning som växer och utvecklas. Förvaltningen strävar efter att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare och vi vågar därför prova olika arbetssätt i syfte att skapa en så bra arbetsmiljö som möjligt. Vi arbetar aktivt med vår organisation och strävar efter helhetssyn och helhetsperspektiv i vår förvaltning. Vi genomför ett aktivt arbete där vi är en förvaltning och där vi arbetar tillsammans mot våra mål.
Socialförvaltningens verksamhet består av Stab, Utredning barn och familj, Utredning vuxna och försörjning, Öppenvård barn och familj och Öppenvård vuxna. Aktuell tjänst tillhör avdelningen Utredning vuxna och försörjning med placering i Vuxenteamet.
Utredning vuxna och försörjning är en av tre avdelningar inom socialförvaltningen som ansvarar för myndighetsutövningen. Avdelningen är fördelad på två specialiserade team; Utredningsteam vuxen och försörjningsstödsteam.
Vi söker dig som är positiv, engagerad och intresserad av att fortsätta utveckla vårt uppdrag.
Vi är en avdelning som tycker det är viktigt att man trivs och har kul på jobbet. Vi erbjuder en välorganiserad arbetsplats med stimulerande arbete och god teamkänsla. Hos oss har du tillgång till nära arbetsledning och handledning. Vi ger goda möjligheter till kompetensutveckling och att arbeta med verksamhetsutveckling, allt med målsättning att skapa bästa möjliga förutsättningar att kunna utföra våra uppdrag väl.
Vuxenteamets uppdrag är att utreda, fatta beslut och följa upp beslutade insatser i ärenden som rör missbruk, ärenden som rör våld i nära relation samt ärenden där sociala bostäder är aktuella. Allt enligt gällande lagstiftningar. Aktuell tjänst kommer i huvudsak att utreda, fatta beslut och följa upp beslutade insatser i ärenden som rör sociala kontrakt. I tjänsten ingår även administration av praktisk karaktär.
Som socialsekreterare där du arbetar med boendefrågor har du ett nära samarbete med förvaltningens övriga team. I arbetet ingår även att, utifrån klientens behov, samverka med externa aktörer såsom till exempel hyresvärdar, vård och omsorgsförvaltningen, budget och skuldrådgivare etc.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du är kunnig i socialtjänstens lagstiftningar och kunskap i socialrätt är ett krav. Det är meriterandet om du har kunskap i hyresjuridik. Även erfarenhet av arbete med boendefrågor och god kännedom om psykiska funktionsnedsättningar är meriterande.
Du ska vara intresserad av motivations- och förändringsarbete och ha erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten.
Dokumentation är en stor del av arbetet. Du måste därför kunna kommunicera på ett tydligt sätt och ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du behöver vara initiativrik, ansvarsfull och flexibel. Det är viktigt att du är lugn och kan hantera stressiga situationer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Då viss bilkörning förekommer inom ramen för tjänsten är B-körkort ett krav.
Vi arbetar med verksamhetssystemet LifeCare.
Tillträde sker 1 juni.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.