OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tranemo kommun är vårt naturliga val av bostadsort. Här bor vi i en naturskön kommun i storstadens närhet. Här finns ett boende som passar alla – oavsett om man vill bo i en större ort, på landsbygden eller sjönära.
Vi bor i ett samhälle som jobbar för att vara ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart, där vi känner oss friska och trygga i en bra välfärd. Hos oss är mångkulturen en tillgång eftersom vårt samhälle är öppet och generöst.
Tranemo kommun har ett rikt förenings- och kulturliv. Kulturupplevelser är en viktig del av livet och fritiden är rik och varierad. Med stolthet lyfter vi fram våra kulturskatter och turistmål.
Kommunen, föreningarna och näringslivet har utvecklat en nära samverkan där ideella krafter och goda idéer tas tillvara – på det området är Tranemo kommun bland de bästa i Sverige.
Välutbyggda kommunikationer skapar möjligheter för medborgare. Det är enkelt och stimulerande att driva företag i Tranemo kommun där grogrunden finns för ett växande näringsliv.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet. Vi skapar mötesplatser som möjliggör inflytande och delaktighet i hela kommunen.
Närheten till varandra bygger relationer för framtiden
I Tranemo är hela socialtjänstens myndighetsutövning samlad på ett ställe. Vi är indelade i de fyra grupperna försörjningsstöd, barn/unga/vuxna, socialpsykiatri/LSS och bistånd för äldre.
Vi söker nu en socialassistent till vår verksamhet. Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete inom socialtjänstens myndighetsutövning som bland annat innebär att socialassistenterna har ett nära samarbete med handläggarna i det dagliga arbetet med dem vi möter.
ARBETSUPPGIFTER
Socialassistenten är en viktig roll i det dagliga arbetet på myndighetsfunktionen. I arbestuppgifterna ingår:
-Skriva protokoll
-Hantera fakturor och ekonomiärenden
-Återsökningar till migrationsverket
-Öppna och avsluta ärenden i verksamhetssystemet Treserva
-Inhämta uppgifter till handläggare
-Diarieföring och arkivering
-Ta emot våra besökare och guida dem rätt.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad administratör och har en positiv människosyn. Vi söker dig som tycker om att möta människor och är serviceinriktad.
Du bör vara strukturerad och självständig i ditt arbete. Det är viktigt att du kan vara flexibel och uppskattar ett varierande arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40