Socialchef till Gislaveds Kommun

Arbetsbeskrivning

Hos oss finner du härlig natur, åtta tätorter och en levande landsbygd.

Gislaveds kommun kännetecknas av att vara en konkurrenskraftig arbetsgivare som präglas av samverkan, hög kompetens och nöjda medarbetare.

Socialnämnden arbetar med många och breda uppgifter som bl.a. uppgifter inom socialtjänsten, ledningen av den kommunala hälso- och sjukvården m m. Vill du ta fördjupa dig i nämndens reglemente finner du den på kommunens hemsida.
http://www.gislaved.se/download/18.5f860f12144e022897b505a/1396513105447/Reglemente+f%C3%B6r+socialn%C3%A4mnden+antaget+den+27+mars%2C+%C2%A7+49.pdf




Arbetsbeskrivning
Ett av Smålands bästa jobb blir ledigt! Som socialchef i Gislaveds kommun får du en nyckelposition och möjlighet att driva socialförvaltningens utveckling. Smålänning eller inte; vi söker dig som har kompetensen, erfarenheten och entusiasmen att leda Gislaveds socialförvaltning in i framtiden.

Som socialchef har du det övergripande ansvaret för hela socialnämndens verksamhetsområde, innebärande planering, ledning, samordning samt ansvar för utvecklingsarbetet och uppföljning inom verksamhetsområdet. I detta ingår givetvis det övergripande ekonomiska ansvaret gällande förvaltningens budget. Du utvecklar kommunens socialförvaltning tillsammans med socialnämnden och dina fyra programområdeschefer inom områdena vård och omsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder och stöd samt staben. Du ingår i kommunens förvaltningschefsgrupp och där har du en viktig funktion för kommunens helhetsfrågor. Här följer också omvärldsbevakning inom området och se förvaltningens verksamhet i kommunen i stort. Du ansvarar för myndighetsutövningen och har det övergripande verksamhetsansvaret för den kommunala hälso- och sjukvården i kommunen.

I rollen ingår att vara företrädare för förvaltningen gentemot, allmänhet, media, brukare samt vid kontakter med andra myndigheter.

Som socialchef är du anställd av kommunstyrelsen och direkt underställd kommundirektören. Förvaltningen har ca 1000 medarbetare och en budget på 400 mkr.


Vem är du?
Vi förväntar oss att du har en gedigen ledarerfarenhet förvärvad inom politisk styrd organisation, har erfarenhet av att vara chef över chef samt har arbetat i ledningsgrupp. Väsentligt är också att du arbetat i roll med fullt bugetansvar och har du erfarenhet från något av verksamhetsområdena ser vi det som en merit.
Din utbildningsbakgrund är akademisk examen eller motsvarande kompetens inriktad mot socialtjänst, vård eller annan samhällsvetenskaplig inriktning.
Som person är du trygg i dig själv, har hög integritet, är förändringsbenägen, diplomatisk samt har hög social kompetens. Du besitter mycket goda ledaregenskaper kombinerat med ett gott ekonomiskt sinnelag. Att du är duktig på att kommunicera i tal och skrift samt har en hög energinivå ser vi som självklart.


Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du chefsrekryteringskonsult Bernt Legersjö, tel 0703 - 77 09 66. Du söker tjänsten via experis.se, enligt länk nedan. Sista ansökningsdag är den 3 oktober 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Råberg-Wigermo

Bernt Legersjö

Mathias Ericson
0650-356 93
Jessica Petersson
031-617272
Camilla Rippe
031-61 72 67
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Ola Pettersson
090-702360
Nicolina Johansson

Katarina Glennert
054-221881
Sara Enebrink
0708543043

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 september 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Chef förvaltningsenheten

Chef förvaltningsenheten

20 december 2024

Biträdande förvaltningschef

Biträdande förvaltningschef

20 december 2024