OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du samhällsintresserad och söker efter ett unikt arbete i demokratins tjänst där du kan bidra med dina administrativa kunskaper och färdigheter? Då kan det här vara något för dig.
Socialförsäkringsutskottet är en del av Riksdagsförvaltningens utskottsavdelning och arbetar med frågor som rör sjukförsäkring, allmän pension, ekonomiskt stöd åt barnfamiljer, asyl och migration samt svenskt medborgarskap. Utskottet har 17 ledamöter och biträds av ett kansli som består av sju tjänstemän. Nu söker vi en utskottsassistent till kansliet.
Dina arbetsuppgifter
Som utskottsassistent kommer du att arbeta med administrativa uppgifter inför och i samband med utskottssammanträden. Det handlar om digitala utskick av handlingar inför sammanträden och om att upprätta kallelser, protokoll och närvarolistor. Diarieföring och hantering av inkommande handlingar, personalredovisning samt fakturahantering är andra exempel. Vidare ingår även uppgifter som är relaterade till betänkanden, särskilt administrativt stöd till handläggare och föredragande.
Dina kvalifikationer
Vi vill att du ska ha en relevant utbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av liknande arbete i Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet eller annan statlig förvaltning är meriterande. Det är viktigt att du utför dina arbetsuppgifter med mycket stor noggrannhet, att du kan formulera dig väl i skrift samt är van att arbeta i olika it-system. Det är en fördel om du är samhällsintresserad.
Kansliet är en liten enhet, vilket innebär medför att det är viktigt att kunna vara flexibel och att vara förberedd på att arbetet innehåller både rutinartade och mer kvalificerade arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, särskilt förmågan att samarbeta och kommunicera. Det är även viktigt att du är serviceinriktad och kan arbeta självständigt, med god framförhållning och under tidspress.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 31 juli 2022.
Referensnummer: 2309-2021/22
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
• Kari Hasselberg, chef, 08-786 58 97
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86