OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se
ARBETSUPPGIFTER
Har du ett starkt samhällsengagemang och vill arbeta i offentlig förvaltning? Gillar du att vara spindeln i nätet? Då har vi en tjänst för dig! Socialförvaltningen ansvarar för vård- och omsorg för äldre, personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och Individ och familjeomsorg och vi söker nu en nämndsekreterare.
Uppdraget som nämndsekreterare innebär att vara en länk mellan nämnd och förvaltning och ha ett bra samarbete med politiker, chefer och förvaltningens handläggare. Som nämndsekreterare inom socialförvaltningen ansvarar du för nämndadministrationen kring socialnämnden och dess arbetsutskott. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningschef. Tjänsten innebär att stödja ordförande och förvaltningschef genom att bevaka att aktuella ärenden tas upp vid beredningar. Du ger också stöd till övriga förtroendevalda, förvaltningens chefer och handläggare inom ansvarsområdet.
Du kommer att vara organiserad inom ledningsgruppen med förvaltningschef som närmsta chef. Du har ansvar för förvaltningens nämndadministration vilket innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, beslutsexpediering, arkivering mm. Det ingår också förvaltningsövergripande arkivansvar och ansvar för registrering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom statsvetenskap eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation.
För att lyckas i rollen har du förmåga att strukturera, planera och organisera större processer och involvera olika aktörer samt att hålla uppsatta tidsramar. Du har god förmåga att arbeta både i grupp och självständigt samt att växla mellan praktiskt och strategiskt arbete. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, tryckfrihetsförordningen och dataskyddsförordningen (GDPR).
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa relationer och samarbeta. Du känner stort engagemang för ditt arbete och har förmåga att arbeta självständigt. Att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt är av yttersta vikt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi tillämpar ett kontinuerligt urval och intervjuer sker löpande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!