Socialförvaltningen i Bollebygds kommun söker nämndsekreterare/utvecklingsl

Socialförvaltningen i Bollebygds kommun söker nämndsekreterare/utvecklingsl

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

Socialförvaltningen har ca 250 medarbetare och ansvarar för vård och omsorg för äldre, stöd för personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård samt Individ och familjeomsorg.

Till förvaltningen söker vi nu en nämndsekreterare/utvecklingsledare.

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett starkt samhällsengagemang och vill arbeta i offentlig förvaltning? Gillar du att vara spindeln i nätet? Då har vi en tjänst för dig!

Uppdraget som nämndsekreterare innebär att vara en länk mellan nämnd och förvaltning och att ha ett bra samarbete med politiker, chefer och förvaltningens handläggare. Som nämndsekreterare inom socialförvaltningen ansvarar du för nämndadministrationen kring socialnämnden och dess arbetsutskott. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens ordförande och Förvaltningschef. Tjänsten innebär att stödja ordförande och Förvaltningschef genom att bevaka att aktuella ärenden tas upp vid beredningar. Du ger också stöd till övriga förtroendevalda, förvaltningens chefer och handläggare inom ansvarsområdet. Du har ansvar för förvaltningens nämndadministration vilket innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, beslutsexpediering, arkivering mm. Det ingår också förvaltningsövergripande arkivansvar och ansvar för registrering.

Uppdraget som Utvecklingsledare innebär att du utreder och processleder inom förvaltningens ansvarsområde.

Du kommer att vara organiserad under Enhetschef på vår nya Utvecklingsenhet som startas upp till våren 2023.

Nämndsekreterarna vid Socialförvaltningen och Utbildningsförvaltningen ersätter varandra vid frånvaro.

Tjänsten innebär också kvällsarbete en gång i månaden vid nämndsammanträde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning t.ex. kandidatexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation.

För att lyckas i rollen har du förmåga att strukturera, planera och organisera större processer och involvera olika aktörer samt att hålla uppsatta tidsramar. Du har god förmåga att arbeta både i grupp och självständigt samt att växla mellan praktiskt och strategiskt arbete. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, tryckfrihetsförordningen och dataskyddsförordningen (GDPR).

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa relationer och samarbeta. Du känner stort engagemang för ditt arbete och har förmåga att arbeta självständigt. Att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt är av yttersta vikt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjutillfälle är planerat till 15 november.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

Nämndsekreterare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

27 oktober 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

15 oktober 2024

11 oktober 2024