Socialförvaltningen söker Bemanningsadministratör

Socialförvaltningen söker Bemanningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Då är du varmt välkommen till oss! Mellerud ligger vackert i Dalsland med närhet till Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, och inte mer än en timmes tågpendling från Göteborg. Socialförvaltningen är organiserad i tre sektorer samt en administrativ enhet. Som bemanningsadministratör är du en del av den administrativa enheten där vi arbetar utifrån socialnämndens uppsatta mål och kvalitetsgarantier. Socialförvaltningen befinner sig i en mycket spännande fas med många framtidssatsningar. Är du redo för en ny utmaning där du får växa tillsammans med oss och bidra till att utveckla Bemanningsenheten?

Arbetsuppgifter
Arbetet består i huvudsak av att boka vikarier till verksamhetens behov utifrån beställningar i Medvind. Arbetet innebär mycket kontakt med vikarier och chefer. Att på ett effektivt och noggrant sätt tillse att verksamheterna får sitt vikariebehov täckt. I tjänsten kan det även bli aktuellt med andra administrativa arbetsuppgifter.

Rollen innebär att man är Bemanningsenhetens ansikte utåt för Socialförvaltningens verksamheter. Arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer. Rollen kräver god samarbetsförmåga med kollegor samt en god struktur och systemförståelse för att skapa en effektiv bemanningsenhet. Största delen av kontakten sker via mail och telefon och därför är det viktigt att du har ett bra bemötande. Vi är en arbetsplats som kontinuerligt arbetar med förändringsarbete och där allas delaktighet är nödvändig.

Vem är du?
Vi söker dig som har som lägst gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot till exempel administration, personal eller annat som ses vara meriterande för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som bemanningsadministratör. Du har mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i personalsystem, arbetstidslagen och har lätt för att lära dig nya IT-system. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetet kräver att du är noggrann och problemlösande. Du är engagerad och förtroendeingivande. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt prioritera i arbetet. Du trivs med att ha kontakt med många människor vilket ställer krav på att du är kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att samarbeta då arbetsgruppen arbetar tätt ihop. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vad kan vi erbjuda dig? 
Vi erbjuder dig bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling för extra pension och upp till 32 semesterdagar med möjlighet att växla in semesterdagstillägget till fler semesterdagar. Vill du vara en del av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024