OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen söker en kvalitetsinspektör Socialförvaltningen omfattar äldreomsorg, omsorg om personer med funktionshinder samt individ- och familjeomsorg.Förvaltningen leds av socialchefen.Inom förvaltningen finns en stab med samordnande uppdrag mot socialchef och socialnämnd.Staben har särskilt ansvar för strategiska frågor, övergripande planering, kvalitetsuppföljning och information.Om tjänsten: Socialförvaltningen i Tyresö satsar på kvalitetsutveckling med brukarfokus och har inrättat en ny tjänst som kvalitetsinspektör.Arbetsuppgifterna för den nya tjänsten är framför allt kvalitetsutvecklingsarbete och granskning av enskilda och kommunala verksamheter inom hela förvaltningens ansvarsområde.I tjänsten ingår också att arbeta med utredningar och rapporter som utgör underlag för beslut i socialnämnden. Du kommer även att arbeta med kommunens klagomålshantering, kvalitetsgarantier, riktlinjer för kvalitetssäkring, uppföljning och utvärdering.Du kommer att ingå i staben och vara direkt underställd stabschefen.Kvalifikationer: Vi söker dig som är socionom eller har motsvarande högskoleutbildning med bred erfarenhet och god kunskap om socialtjänstens verksamhetsområden.Erfarenhet av granskning och kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor är meriterande.Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.I urvalet läggs stor vikt vid såväl erfarenhet av verksamhetsområdet som personliga egenskaper.Arbetstid.Varaktighet: Heltid 100 %.Tills vidare. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.