Socialförvaltningen söker en registrator/GDPR-samordnare

Socialförvaltningen söker en registrator/GDPR-samordnare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för personlig integritet och informationssäkerhet? Vi letar efter dig med kunskap inom informationssäkerhet och erfarenhet av arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen. 

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande. Välkommen till Flens kommun – Sörmlands hjärta! 

Arbetsplats 
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Tjänsten är placerad på socialförvaltningens stab som är en förvaltningsövergripande stödenhet med fokus på olika administrativa processer. En liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, flexibilitet och kollegialt stöd, där varje medarbetare har unik och viktig roll med fokus på stöd till politiker, chefer och medarbetare i nämndernas kärnverksamheter. 


Arbetsuppgifter 
Som GDPR-samordnare säkerställer du att förvaltningen har en rättssäker och effektiv hantering av handlingar enligt gällande lagstiftning. Du kartlägger, bedömer och bidrar - tillsammans med dataskyddsombud - med sakkunskap, utbildning och stöd till förvaltningens handläggare och chefer. Som registrator har du en viktig roll i vår centrala administration och dokumenthantering. Du hanterar och registrerar handlingar i vårt diarieföringssystem och sköter det löpande arbetet med förvaltningens officiella e-post och inkommande handlingar, samt lämnar, efter sekretessbedömning, ut allmänna handlingar.

 

Kvalifikationer  

• För uppdraget relevant utbildning 
• Goda kunskaper och praktisk erfarenhet av arbete med GDPR, offentlighet och sekretess

Meriterande 
Det är ytterligare meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete med registrering, arkivering, och dokumenthantering inom offentlig sektor


Är vi rätt för varandra?
Du är en person som trivs i en serviceinriktad roll med pedagogiska inslag, där interaktion med andra faller sig naturligt. Du har ett intresse och en vilja att utveckla systematiska arbetssätt och processer som gör det lätt att göra rätt, både för dig själv och de du stöder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Hos oss erbjuds de anställda bland annat flexibel arbetstid, semesterväxling och subventionerad friskvård- och läkarvårdsersättning. Vi ligger ett stenkast från tåg- och busstation vilket möjliggör goda pendlingsmöjligheter. För mer information, se: www.flen.se. 


• Omfattning/varaktighet: tillsvidareanställning, 100% 
• Tillträde efter överenskommelse
• Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter på telefon: 0157-43 00 00
Välkommen med din ansökan senast 22-11-06!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024