Socialförvaltningen söker familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, relationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar.

Socialförvaltningen ansvarar för biståndsprövningar, behandlingsinsatser enl socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden, ärenden/insatser enl LVU/LVM. Tillståndsgivning/tillsyn enl alkohollagen samt handläggning enl skuldsaneringslagen.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare arbetar du inom enheten barn och familj som i dag består utav 16 medarbetare. Enheten arbetar med myndighetsutövning inom arbetsområdena placerade barn och unga samt familjerätt. Inom enheten finns en kunnig administratör som avlastar och ger stöd kring det administrativa arbetet och en verksamhetsledare som leder arbetet och hjälper handläggarna i det dagliga arbetet. Vi har en öppen atmosfär där vi lyfter och ser varandra. I din roll som familjehemssekreterare har du huvudansvar för att rekrytera, utreda samt kontinuerligt stödja och handleda familjehem. Du är ett viktigt stöd för familjehemmet både inför samt under pågående placering och du utbildar familjehemmen i "Ett hem att växa i". Vi erbjuder dig arbete i en engagerad och kunnig personalgrupp. Vi ingår i SkolFam. Hos oss har du tillgång till handledning med extern handledare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad socionom och väl förtrogen med gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Du har tidigare erfarenhet utav myndighetsutövning inom socialtjänst med fokus på familjehemsvård och barn och unga. Vi sätter fokus på samverkan och samarbete därför vill vi att du har lätt för att samarbeta med andra men samtidigt också förmågan att arbeta självständigt och att fatta egna beslut. Du behöver vara en god planerare men också flexibel då förutsättningarna kan ändras snabbt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi sätter stort värde vid att du är engagerad och har ett driv för barn och unga och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.
Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Qvarnström
0150-578 49
Göran Svenningson
0150-576 70
Nina Överkvist
0150-575 45
Synnöve Gottberger Norrman
0150-580 63
Marina Jonsson
0150-578 23
Verksamhetschef Linda Qvarnström
0150-578 49
Vision Göran Svenningson
0150-576 70
Verksamhetsledare Johanna Säfström
0150-577 90
Verksamhetschef Ulla-Karin Alnebo
0150-575 33
SSR Isabell Axner Berntsson
0150-577 27

Sammanfattning

Besöksadress

64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


26 november 2024

Kontrakterat jourhem

Kontrakterat jourhem

26 november 2024

Familjehemssekreterare

22 november 2024

Förstärkare till vår familjehemsenhet

Förstärkare till vår familjehemsenhet

21 november 2024