Socialförvaltningen söker två sakkunniga inom LSS/IFO

Socialförvaltningen söker två sakkunniga inom LSS/IFO

Arbetsbeskrivning

Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder.

Som sakkunnig arbetar du på uppdrag av enhetschef för Förvaltningsstöd. Enheten verkar stödjande, koordinerande och beredande gentemot förvaltningen i frågor om ekonomi, juridik, upphandling, systemförvaltning, registrering, nämndadministration samt sakkunnighet inom området funktionshinder, äldre samt individ- och familjeomsorgen.

Vi söker dig som är erfaren utredare på systemnivå. Den aktuella tjänsten ska ha fokus på frågor som rör IFO, socialpsykiatri och LSS.

Ditt nya jobb


 I arbetsuppgifterna ingår att;


• Besvara remisser och upprätta tjänsteskrivelser
• Besvara frågor från politiker och allmänhet
• Ta fram underlag för information och kommunikation
• Omvärldsbevakning och nätverkande med interna och externa aktörer
• Vara ett stöd vid verksamhetsutveckling, uppföljning och implementering
• Ha fokus på fakta, utveckla och förvalta indikationer inom öppna jämförelser och Kolada
• Bedriva utredningsarbete, leda projekt och samarbeta med kollegor inom och utanför organisationen
• Bidra till att skapa värden med kundfokuserat arbetssätt
• Bidra till ständiga förbättringar och innovationer
• Utveckla effektiva och värdeskapande processer

Din profil

Akademisk utbildning är ett krav, tänkbara utbildningar är Socionomutbildning, beteendevetenskap, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.


• Gedigen kunskap i socialtjänstlagstiftning, minst 3 års erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare och/eller chef inom IFO området eller funktionshinderområdet
• Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Som person är du;
Noggrann, analytisk och prestigelös med ett genuint intresse för utveckling. Kreativ och öppen. Samarbetsorienterad och vänlig. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och driver självständigt dina processer och projekt. Vidare är du kvalitetsmedveten och har en hög ambitions- och servicenivå. God förmåga att samarbeta och nätverka, både internt och externt, är en nödvändighet. Prestigelöshet är ett måste; ingen arbetsuppgift är mindre viktig.

Anställningens omfattning

Heltid 

Anställningsform

 Tillsvidare 

Tillträde

 Enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag

2022-10-28

 

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

25 november 2024

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024