Socialförvaltningens avdelning för stöd och utveckling söker systemadminist

Socialförvaltningens avdelning för stöd och utveckling söker systemadminist

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet samt individ- och familjeomsorg. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, process, stöd och utveckling. I funktionerna finns flera roller såsom strateger, verksamhetsutvecklare, projektledare, systemförvaltare etc. De olika funktionerna samverkar och tillsammans med verksamheterna arbetar vi bland annat med den digitala utvecklingen.

Vi söker nu en systemadministratör som vill vara med och utveckla vår verksamhet!

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att stödja förvaltningens arbete i den digitala utvecklingen. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att vara systemadministratör för utförarnas olika system med inriktning mot vård och omsorg.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Support till användare, behörigheter, lösenordshantering, felanmälningar, felsökning.
• Delta i framtagning och uppdatering av rutiner och manualer.
• Felsöka och rätta i systemet för att stödja den dagliga driften.
• Uttag av statistik och rapporter.
• Loggning, test, konfigurering och uppdateringar av befintliga och nya programversioner.
• Delta i övrigt förekommande övriga administrativa arbetsuppgifter.
• ORA-ansvarig (SITHS-kort och egenutgivna kort)

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska helst ha en eftergymnasial utbildning, gärna inom IT. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.

Vi söker en erfaren administratör som är strukturerad, datorvan, snabblärd och flexibel. Du behöver även kunna arbeta självständigt, proaktivt och ha förmågan att se detaljer likväl som helheten. Eftersom rollen kräver att du på ett enkelt sätt kan förklara systemrelaterade frågor på olika nivåer, är det viktigt att du är pedagogisk, bra på att skapa goda relationer och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt.

Det är meriterande om du har arbetat med systemadministration och användarstöd tidigare och har specifik kunskap av systemstödet IntraPhone och mobil informationshanteringen som helhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080

Sammanfattning

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024