Socialkontoret söker verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

ADMINISTRATIVA ENHETEN svarar för allt administrativt stöd till socialkontorets olika enheter och stab. Vi hanterar kontorets ekonomiska processer så som avgiftshantering, fakturor, avstämningar men även verksamhetssystem, arkiv, post, IT m.m.


Länk till Ekerö kommuns hemsida



Arbetsbeskrivning

Socialkontoret söker engagerad verksamhetscontroller som vill vara med på vår utvecklingsresa. Socialkontorets administrativa enhet genomgår ett utvecklingsarbete för att effektivisera processer och höja kvaliteten för att kunna erbjuda bästa möjliga verksamhet. Verksamhetscontrollern är viktig i vårt kvalitetsarbete och fungerar som länk mellan socialkontorets övriga enheter och controller på ekonomienheten.

Vi erbjuder utvecklande och varierande tjänst där du får möjlighet att vara med och utforma processer och arbetssätt samtidigt som du är en del av den dagliga driften på enheten.

I rollen som verksamhetscontroller kommer du att arbeta nära verksamheten med ett brett ekonomiarbete. Vi står för nära samarbete, en direkt kommunikation och en positiv anda.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att;

Ta fram ekonomiska rapporter.
Driva arbetet vid månads- och årsbokslut tillsammans med administratörer, enhetschefer och controller vid ekonomienheten.
Bidra till kontorets utvecklingsarbete genom analyser och kritiskt helhetstänkande.
Upprätta och utveckla rutiner, riktlinjer och säkerhetsrutiner.
Ansvara för hantering av kostnader kopplade till externa och intern utförare.
Svara för avstämningar.
Ge dagligt stöd till administratörer.
Hantera och återsöka statsbidrag.
Vara stöd till enheterna och staben i olika ekonomiska frågor, statistik mm.
Granskning av in- och utbetalningar.
Hantering av avtal.

Kvalifikationer

Du har relevant utbildning (ekonomiutbildning på högskolenivå) och/eller har gedigen erfarenhet av arbete inom ekonomi. Erfarenhet av kommunal verksamhet krävs. Erfarenhet av socialtjänst är meriterande.
Du är prestigelös och tycker om att jobba högt och lågt inom ekonomi.
Du tycker om att hitta nya lösningar och bidra till effektiviseringar.
Du har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt.
Du är en van användare av bokföringsprogram, intresserad av ny teknik och duktig på Excel.
Du har en god förmåga att knyta kontakter och skapa goda relationer med kollegor, kontorets enheter och stödfunktioner

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare


Övrigt

Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 november 2018

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024