OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar.
Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi engagerade skötare till kommunens särskilda boende enligt Socialtjänstlagen inom socialpsykiatrin i Arlöv. Detta är ett bostadsalternativ för vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar, som har tillsyns - och omsorgsbehov där mer eller mindre kontinuerlig närvaro av personal är nödvändig.
Arbetet som skötare omfattar alla förekommande arbetsuppgifter.
I arbetet ingår att aktivt stödja brukaren till att underhålla sin hemmiljö och omsorg, aktiviteter och arbeta för att varje brukare, utifrån sin förmåga, får bidra med inflytande i verksamhetens innehåll. Arbetet kräver att man arbetar strategiskt och följer individuella arbetsmetoder baserade på de boendes behov. Som skötare arbetar ni med att tillgodose brukarens individuella behov av stöd och omsorg, hjälp att skapa ordning och struktur i tillvaron samt förklara och ge stöd att hantera och bemästra olika situationer. Ni hjälper till att skapa ett individuellt och trevligt hem, en meningsfull fritid, kunna stödja den enskilde att komma fram till vad som är hans eller hennes personliga önskemål.
Utgångspunkten i arbetet är att alla människor har en önskan att leva ett meningsfullt och så självständigt liv som möjligt. Våra insatser utformas således efter varje individs egna behov.
Arbetet innebär även administrativa arbetsuppgifter som t.ex dokumentation, så datorvana krävs. Vi dokumenterar i Lifecare system.
Samverkan med interna och externa samverkanspartner är viktigt och ingår i arbetet för att nå bästa resultat. Vår målgrupp är brukare från 20 år och uppåt.
Du bidrar och verkar för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som boende.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri eller annan adekvat utbildning för ändamålet. Tidigare arbetslivserfarenhet inom socialpsykiatri eller eftergymnasial utbildning inom området är meriterande.
För att arbeta som skötare behöver du vara trygg och stabil som person och kunna arbeta flexibelt och initiativrikt. I arbetet ingår att kunna arbeta såväl i arbetslag som självständigt. Du har ett personcentrerat synsätt med den enskildes delaktighet i fokus, ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Som person tar du ansvar och arbetar strukturerat.
Vi vill se att du har ett brinnande intresse för arbetet med personer med psykisk ohälsa och funktionsvariation. Förmågan att lyssna på andra är en egenskap som vi sätter värde på och i denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss kommer vi, innan eventuell anställning, att be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.