OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden.
Team Familj arbetar med hela familjen som av olika anledningar kan vara i behov av stöd och hjälp för att erhålla en fungerande livssituation. Teamet består av handläggare med bred kompetens inom socialt arbete i stort samt spetskompetens inom områden såsom försörjningsstöd, barn- & ungdom, familjerätt & faderskap, familjehem samt missbruk/beroende & psykisk ohälsa. Hos oss blir du en viktig del i ett multikompetent team på 28 personer som tillsammans utifrån sina olika kompetensområden arbetar med målet att skapa en fungerande helhet för familjerna vi möter.
Vi erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete i ett positivt team med god sammanhållning. Tillsammans med de andra teamen inom IFO bedriver och utvecklar vi en organisation uppbyggd för att ha den enskilde och familjen i fokus.
Arbetstid 07:45-17:00. Tjänsteresor förekommer. Verksamheten tillämpar flextid samt sommar- och vintertid.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med myndighetsutövning,
d v s utreda, bedöma och fatta beslut samt ansvara för uppföljningar och omprövningar av dessa beslut utifrån gällande lagstiftning inom området,
d v s socialtjänstlagen (SoL), samt i förekommande fall Lagen om vård av unga (LVU). Dokumentation utgör en betydande del av arbetet liksom att i olika konstellationer samverka internt och externt. Denna tjänst kan komma att innefatta myndighetsberedskap.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen, inriktning socionom med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Vi söker en strukturerad, positiv och flexibel person som kan bidra till verksamhetens utveckling, gott samarbete samt en god arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.