OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbete och kompetens, Försörjningsstöd
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
I Västervik arbetar vi med ett hållbart arbetsliv och värnar om varje arbetstagares arbetsmiljö. Vi har Sveriges viktigaste jobb - som är inspirerande och meningsfulla där du kan göra skillnad. Viktigt för oss är att alla arbetstagare trivs och känner att de får utvecklas i sin yrkesroll. Som medarbetare i Västerviks kommun ska du gå till och ifrån jobbet med en positiv känsla. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla våra verksamheter.
Enheten för arbete och kompetens inom kommunstyrelsens förvaltning samlar kommunens verksamhet som har med arbetsmarknad att göra. Förutom försörjningsstöd arbetar vi också med integrationsfrågor, kompetensutveckling med tonvikt på eftergymnasial utbildning samt en omfattande aktivitetsdel.
Vår medarbetare kommer att vara föräldraledig och därför söker vi nu en ersättare.
Dina arbetsuppgifter
Inom försörjningsverksamheten arbetar vi med fokus på egen försörjning och sysselsättning, arbete och utbildning. Som socialsekreterare är du processledare i dina ärenden och samarbetar både internt och externt. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med förändringsarbete på både individ- och organisationsnivå.
Arbetsuppgifterna består av handläggning, utredning, beslut inom området försörjningsstöd och insatser, stöd, motivationsarbete och samverkan med enskilda, kollegor och samarbetspartners. Handledarskap till framförallt studenter inom yrkesområdet kan periodvis bli aktuellt och som en del av ordinarie arbetsuppgifter. Vi har handledning för handläggargruppen men även i tvärgrupper för att främja ett gott samarbete kring våra klienter.
Din kompetens
Vi vill att du har socionom alternativt socialpedagogutbildning med erfarenhet från arbetsområdet. Du har mycket god empatisk förmåga och god kunskap i att möta människor med olika behov och bakgrund. Du kan arbeta självständigt med en god kreativitet och förmågan att se helheten. Du har goda kunskaper i svenska språket och är van att uttrycka dig i både tal och skrift. Tjänsten som socialsekreterare kräver ett flexibelt, stabilt och kontrollerat arbetssätt med gott omdöme och god samarbetsförmåga.
Övriga krav
Körkort B
Välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.