OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver nya kollegor på grund av att några medarbetare ska vara tjänstlediga men också för att en kollega fått annat jobb! Om du vill jobba med intressanta arbetsuppgifter och ha en långvarig kontakt med Lundbybor så är detta jobbet för dig. Har du intresse för människor med funktionsvariation så vill vi gärna att du söker jobbet! Vi som jobbar här tycker att vårt jobb är ett av det mest intressanta och utvecklande som du kan jobba med inom socialtjänsten. Detta då vi får möjlighet att komma i kontakt med personer som har funktionsvariation. Jobbet ger möjlighet att göra skillnad, kunna påverka och förbättra livsvillkoren för barn, vuxna och familjer.
Som socialsekreterare på funktionshinderenheten är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med den enskilde, anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.
På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner och möjligheter till egen utveckling. På enheten arbetar 15 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschef. Enheten har metodhandledning och extern processhandledning.
Enheten är en välfungerande arbetsgrupp och kompetensen är hög. Några av medarbetarna har jobbat över 10 år inom socialtjänsten. Vi erbjuder en utförlig introduktion, om du vill veta mer om introduktionen är du välkommen att kontakta; tuula.nevonen@lundby.goteborg.se som är introduktionsansvarig i SDF Lundby för nyanställda socialsekreterare. De som nyligen gått igenom hela den lokala introduktionen har lämnat positiv respons på hur introduktionen är utformad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har kunskap om regelverket samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och SoL. Om du har erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning och rättspraxis inom området är det meriterande. Har du arbetat med verksamhetssystemet Treserva och KLARA är det en fördel.
Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med arbetsgivare, medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Du förväntas ha initiativförmåga och god förmåga att kunna arbeta under tidspress. Du tycker även om att arbeta administrativt då arbetet förutom kontakt med enskilda, anhöriga och samarbetspartners till stor del innebär att skriva utredningar och upprätta journalanteckningar.
För tjänsten fordras B-körkort.
Göteborgs stad eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske under pågående ansökningstid.
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor
Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39