OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 700 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
Individ- och familjeomsorgen består av en försörjningsstödsenhet med tre socialsekreterare och en familjeenhet med nio socialsekreterare och tre behandlare. Verksamheten inom försörjningsstöd leds av 1:e socialsekreterare, vilken är tillgänglig i det löpande arbetet, och en enhetschef. Som socialsekreterare hos oss arbetar du med socialt förändringsarbete och handläggning av ekonomiskt bistånd. Det finns stöd i det administrativa arbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Du har ett nära samarbete med socialsekreterare och behandlare inom barn- och familjeomsorg, familjepedagoger och externa samarbetspartners. Du ska tänka på socialförvaltningen som en helhet och stimuleras av att utveckla och förbättra organisationen. Det verksamhetssystem som används är Procapita. I tjänsten ingår beredskap.
I arbetet ingår även boende- och kontaktpersonsutredningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
Rollen som socialsekreterare ställer krav på att du är serviceinriktad, har god förmåga att samarbeta och att du är flexibel. Du ska ha god förmåga att kunna organisera och administrera ditt arbete och vara väl insatt i gällande lagstiftning. Du ska ha goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet från arbete inom försörjningsstöd, eller annan myndighetsutövning, och socialt förändringsarbete.
Är detta egenskaper som stämmer överens med dig så kan vi erbjuda dig ett varierande och intressant arbete, ett gott arbetsklimat, en ambitiös och erfaren arbetsgrupp samt extern handledning.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Körkort erfordras.
ÖVRIGT
Urval sker löpande under ansökningsperioden. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Hillevi Österbo
0485-88097
Carola Granström
0485-88261
Enhetschef bem.enheten Gerd Johnsson,
0485-881 93
Sjuksköterska Anna-Lena Fagerberg
048588 000
Enhetschef Gerd Johnsson
0485-881 93
Verksamhetschef Mats Edström
0485-882 67
Vårdförbundet Kristina Axelsson-Dahlberg
0485-85203
Enhetschef, särskilt boende Conny Legell
0485-882 68
Enhetschef, funktionshinder Inger Gunnarsson
0485-886 20
Kommunal Cecilia Laneborg
0485-881 01