OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor 22 000 innevånare varav ca 2 000 medarbetare levererar varje dag samhällstjänster till 22 000 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.
Socialtjänstens verksamhet bedriver ett ständigt utvecklingsarbete som bygger på allas delaktighet, ansvarstagande och personliga engagemang. Handläggarna har stort ansvar för sitt eget arbete och fattar enligt delegationsordningen sina beslut i samråd med kollegor, konsulent och enhetschef. På socialkontoret i Sala är vi måna om att människorna ska känna sig välkomna och att socialsekreterarna ska vara lättillgängliga, därför har vi valt att jobba med dörren öppen och utan reception.
Vi söker nu socialsekretare till utredningsgruppen på barn- och ungdomsenheten då en av våra medarbetare har gått vidare till annat arbete.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i barn- och ungdomsgruppen kommer du utifrån BBIC att arbeta med att utreda och följa upp insatser enligt SoL och LVU med inriktning på barn och ungdomar 0 – 21 år, deras familjer och nätverk.
Du kommer att ha ett nära samarbete med socialsekreterarna i mottagningsgruppen, ekonomigruppen, vuxengruppen och familjehemsgruppen samt med personal inom öppenvården.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling.
Vi förutsätter att du är en empatisk person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Du skall ha god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder ProCapita som handläggnings- och dokumentationssystem.
Hos oss får du bland annat externhandledning, kompetensutveckling och friskvård.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Omfattning: tillsvidareanställning, heltid. Arbetstiderna är dagtid men viss kvällstjänstgöring kan förekomma.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Individuell lönesättning.
För tjänsten erfordras körkort.
Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Ansök senast 2016-09-25. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kontakta:
Enhetschef Ann-Sofie Holm 0224-74 97 16
Konsulent Ulrika Ekström Emnerud 0224-74 96 06
Fackliga kontaktpersoner:
SSR Amanda Johansson 0224- 74 96 23
Vision Thomas Roberg 0224- 74 96 62
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.