OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Medborgarförvaltningen är en av kommunens tio förvaltningar och söker nu
Familjehemssekreterare, 50%, till barn- och ungdomssektionen
Medborgarförvaltningen i Värnamo
Vill du arbeta med att motivera och utveckla människor? Vill du känna att ditt arbete är meningsfullt och ger samhällsnytta? Är du intresserad av att vara del i en positiv och kompetent arbetsgrupp med hög ambitionsnivå?
Barn och ungdomssektionen består av ett 45-tal medarbetare som arbetar med mottagning, utredning och uppföljning av insatser för barn/ungdomar 0-20 år. Andra områden är familjerätt, familjehemsvård, behandling och förebyggande arbete. Arbetsplatsen präglas av bra stämning och gott samarbete.
Extern handledning erbjuds fortlöpande och goda möjligheter finns till vidareutbildning. Varje ny medarbetare tilldelas en fadder.
Familjehemsgruppen består av 4,5 medarbetare, två familjehemssekreterare och två barnsekreterare samt en gruppledare på 50%, som är en nyinrättad tjänst. Gruppledaren är också familjehemssekreterare på den andra halvan av sin tjänst.
Därför söker vi nu en familjehemssekreterare på 50% .
Arbetsuppgifter: Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera familjehem och att ge dem stöd under barnets placeringstid.
Barnsekreterarna följer upp barnets placering och ger barnet stöd under placeringstiden.
Kompetens: Du behöver ha socionomexamen och gärna ha erfarenhet från arbete inom socialtjänsten och då särskilt familjehemsvård. Hos oss är engagemang, respekt, barns delaktighet och klientfokus ledord. Du behöver ha lätt för att samarbeta och vara bra på att dokumentera. Du behöver ha körkort.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma ifråga. Rekrytering kan komma att ske under ansökningstiden. Sysselsättningsgrad: Deltid 50 %
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.
Upplysningar: Sektionschef Ingrid Lindblom 0370/378076. Fackliga företrädare nås via kommunens växel tfn 0370-377000
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ansökan: Sista ansökningsdag 2017-01-09.
Du söker tjänsten på kommunens hemsida www.varnamo.se/ledigajobb Vi vill att du bifogar personligt brev och CV. Anställningsintervjuer kommer att hållas i takt med att ansökningar kommer in under ansökningstiden.