OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försörjningsverksamheten, Enheten för arbete & kompetens
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Vi erbjuder dig
Ett stimulerande uppdrag som bygger på att aktivt arbeta med förändringsarbete på både individ- och organisationsnivå i en arbetsgrupp med hög personaltäthet, lång erfarenhet och arbetsglädje. Som nyanställd får du en grundlig introduktion som löper över ca två år och goda möjligheter att utveckla din kompetens ytterligare. Vi använder oss av MI och du får kontinuerlig utbildning. Vi har handledning för handläggargruppen men även i tvärgrupper för att främja ett gott samarbetet kring våra klienter.
Under hösten 2016 påbörjas ett psykosocialt hälsoprojekt där du kan använda en timme per vecka för friskvårdande aktivitet. Som medarbetare i Västerviks kommun har du också en hälsoförmån i form av ett friskvårdsbidrag. Förmånen kan användas till enklare slag av motion och annan friskvård. Du har även rätt till fria bad i simhallen, där arbetsgivaren står för kostnaden.
Dina arbetsuppgifter
Inom försörjningsverksamheten arbetar vi med fokus på egen försörjning och sysselsättning, arbete och utbildning. Som socialsekreterare är du processledare i dina ärenden och samarbetar både internt och externt. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med förändringsarbete på både individ- och organisationsnivå.
Arbetsuppgifterna består av handläggning, utredning, beslut inom området försörjningsstöd och insatser, stöd, motivationsarbete och samverkan med enskilda, kollegor och samarbetspartners.
Handledarskap till framförallt studenter inom yrkesområdet kan periodvis bli aktuellt och som en del av ordinarie arbetsuppgifter.
Din kompetens
Vi vill att du har socionom- alternativt socialpedagogexamen (180 högskolepoäng). Erfarenhet från arbetsområdet är meriterande men är du nyexaminerad är det inget hinder.
Tjänsten kräver god kunskap i att möta människor med olika behov och bakgrund. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
För att lyckas och trivas i rollen krävs att du kan arbeta självständigt, vara flexibel och ha förmåga att lätt ställa om vid förändringar i verksamheten. Du behöver ha en bra samarbetsförmåga, vara lugn och stabil samt ha en stor empatisk förmåga.
Vi värdesätter kreativitet i arbetet och att du har en helhetssyn i ditt arbete.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.