OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Årjängs kommun har ca 10 000 invånare och ligger mitt emellan Karlstad och Oslo. Kommunen har tusen sjöar och en kanal.
Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för kommunens invånare. Vår vision är en välmående, modern och effektiv kommun med god service och växande företagsamhet. Här vill kreativa människor bo och utvecklas nära storstad och natur.
ARBETSUPPGIFTER
Handlägga ärenden enligt SoL, och i förekommande fall LVU.
Utredning med BBIC som metod, samt beslut och uppföljning av insatser.
KVALIFIKATIONER
Du har:
Socionomexamen, samt erfarenhet av utrednings- och biståndsbedömning inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Utbildning i MI (motiverande samtal) är meriterande, likaså kunskaper i samspelsprogrammet ICDP.
Meriterande är också om du har erfarenhet av BBIC.
Förmåga att omvandla teori till praktik i möte med klient
Körkort
Du är:
Kommunikativ, social, lyhörd och initiativrik.
Bra på att uttrycka dig i tal och skrift, samt är en god kommunikatör.
Bra på att skapa nätverk, förtroende och goda relationer samt har en god samarbetsförmåga
Viss kvällstjänstgöring ingår i tjänsten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-141 55
1:e socialsekreterare Maja Öman
0573-141 49
Socialchef Lisbeth Wiklund
0573-141 52
Avdelningschef Ulrik Hollman
0573-14155
Avdelningschef Ulrik Hollman
Verksamhetschef Stöd och Omsorg Jessica Bergman
IFO-chef Ulrika Ling
0573-14033