OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsen ligger i helt nyrustade ljusa och fräscha lokaler i centrala Tierp. Kommunen har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. Pendlingsmöjligheterna till Tierp är därför mycket goda. Anställda inom kommunen har även möjlighet att använda sig av det kontor som finns i Uppsala.
Tierps kommun präglas av kundfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som socialsekreterare hos oss.
Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som med sin kompetens och goda serviceanda bidrar till kommunens välfärd. Arbetsgruppen är blandad när det gäller ålder, kön och erfarenhet. Vårt arbetsklimat är tillåtande med högt i tak och atmosfären är otvungen och avspänd med mycket skratt. Vi ser det som en god jordmån för nya ideér och infall. Vi tror att engagemang föds genom uppmuntran och tillit. Därför eftersträvar vi ett kreativt arbetsklimat med stimulerade medarbetare som bidrar till såväl dynamik som utveckling. Vi vill framåt och egna initiativ uppmuntras hos oss. För oss är det viktigt att vara en del i att skapa förutsättningar till att våra medarbetare kan ha en balans i livet mellan privatliv och arbetsliv. Vi erbjuder våra handläggare regelbunden handledning av välutbildad legitimerad psykoterapeut. I kommunen finns en kompetensutvecklingsplan och vi erbjuder även våra medarbetare löpande kompetensutveckling genom ett länsövergripande samarbete med länets övriga kommuner via Region Uppsala.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.Tierp.se eller kontakta SSR´s fackliga representant som kan berätta mer.
ARBETSUPPGIFTER
Två av våra handläggare som arbetar med ensamkommande barn och ungdomar kommer att vara föräldralediga och vi söker därför dig som är intresserad av att arbeta med denna målgrupp. Arbetet består av att utreda och följa upp de barn som blivit hänvisade av Migrationsverket till Tierps Kommun. Du kommer att arbeta tillsammans med barnen/ungdomarna och med personalen på kommunens egna boende samt med de familjehem där barnen/ungdomarna är placerade.
KVALIFIKATIONER
Vi ställer som krav att du har en socionomexamen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning barn och unga.
För att trivas hos oss och med arbetet är du nyfiken, har lätt för att skapa relationer och har ett starkt intresse för människor. I arbetet är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, att du tycker om att samarbeta men även har förmåga att arbeta självständigt.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Bistånd/IFO Britt-Louise Björklund
0293-21 80 60
Verksamhetschef Individ- och familjeomsorgen Randi Graungaard
0293 21 84 20
Områdeschef Matthew McNeill
0293 21 8166
Verksamhetschef IFO Randi Graungaard
0293-21 84 20
Enhetschef Eva Limmergård
0293-21 81 35
Enhetschef Jenny Hilmersson Olsson
0293-21 81 78
Enhetschef Nima Najafi
0700898196
Enhetschef Arbetsmarknadsenheten Annalena Rudström
0293-21 84 77
Enhetschef Siri Hallstan
0293-218476
Enhetschef Bistånd/IFO Hanna Fontaeus
0293-21 80 60