OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
2.o Socialsekreterare ekonomiskt bistånd
Individ- & familjeomsorgen i Värnamo kommun ingår i Medborgarförvaltningen där vi arbetar inom olika typer av myndighetsutövning, öppenvård, HVB samt arbetsmarknad, integration och fritid.
Våren 2015 bildades en ny sektion, Arbete och Välfärd, genom en sammanslagning av IFO ekonomi och Värnamo Arbetsmarknads Center.
Är du intresserad av att arbeta i en expansiv och dynamisk kommun som ger stora möjligheter till ett stimulerande arbete? Vill du vara med och utveckla vårt forsatta arbete inom sektionen Arbete och Välfärd?
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet samt att bedriva ett aktivt uppföljningsarbete i ärendena. I arbetet ingår också att ge råd och stöd till kommuninvånarna samt ett tätt arbete med interna och externa samarbetspartners. Vi har ett teambaserat arbetssätt med tre team där alla medarbetare tar ansvar för helheten.
I teamet finns en gruppledare och en samordnare som leder och fördelar det dagliga arbetet. Vi erbjuder nya handläggare mentorer.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete i en dynamisk miljö med bland annat utbildning i MI, metodutveckling, friskvårdsersättning och flexibel arbetstid.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan likvärdig utbildning. Vi tror att du som söker har kunskap om och intresse för ekonomiskt bistånd, kunskap om aktuell lagstiftning samt förmåga att kombinera engagemang och distans i arbetet. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har god samarbetsförmåga både internt och externt och du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Meriterande är erfarenhet inom yrkesområdet samt erfarenhet av att arbeta i relevanta verksamhetssystem.
Sökande ska ha körkort
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättningsgrad
100%
Tillträdesdag
Snarast eller efter överenskommelse
Upplysningar
Tf. Enhetschef Tommy Ohlsson 0370-37 82 67, gruppledare Lena Dziobek 0370-37 81 48. Fackliga företrädare; Vision Diana Oskarsson 0370-37 72 48 eller 0370-37 79 05, SSR Karolina Sköld 0370-37 74 80.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2017-05-14
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst